Vorst? Beeldproblemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Ik heb een heel raar probleem. Als het koud is (geweest) in de computerkamer krijg ik geen beeld op mijn monitor. Die doet het zelf wel, maar blijft in de 'slaapstand'. Het lijkt me dat het aan mijn videokaart moet liggen (ASUS AGP V7700 Pure/Deluxe v31.40 F met GeForce 2GTS chip). Maar misschien toch aan mijn monitor? (Ilyama Vision Master pro400).

Kamer opwarmen, computerventilatoren even lekker laten draaien en dan het systeem resetten is nu mijn remedie. Maar dat hoort natuurlijk niet.

Coen.
 
het ligt natuurlijk aan het type monitor, maar iedere monitor heeft zijn opwarm tijd nodig als je je kamer graag naar het nulpunt brengt kunnen componenten van de monitor die op moeten warmen het voor de kiezen krijgen , kou is niet alleen slecht voor de gewrichten maar ook voor apparatuur dat in de eerste instantie gemaakt is om warm te worden
 
Hoe koud vind jij koud??

Haal je ook de stroom van je computer af?

Je geeft zelf al een oplossing aan, eerst kamertemperatuur iets hoger maken dan pas opstarten.. zoek even hier op het forum..

sorry dat ik even niet zoek voor je. Zoekfunktie is supertraag..........
 
Temp.

In het boekje dat je bij je monitor hebt gekregen staat de temperatuur die je monitor minimaal nodig heeft om correct te functioneren.

Het is goed mogelijk onder deze weersomstandigheden (vorst en evt. het raam open) dat de temperatuur in je kamer buiten de toleranties van je monitor valt.

Grtz.
 
Dank voor jullie reacties. Het komt toch een beetje neer op "mee leren leven". Overigens doet mijn monitor het wel, maar ontvangt hij geen signaal van de computer. De monitor slaat altijd aan met een "burp" en die blijft nu uit.
 
Hallo

Lijkt mij eerder een probleem te zijn met de powersuplly v/d p.c..

Heb je deze configuratie al eens getest met een andere monitor???

Peter
 
Power suply

Lijkt mij eerder een probleem te zijn met de powersuplly v/d p.c..

Hoe bedoel je?

De meeste moderne ATX voedingen hebben geen aparte voedings uitgang meer voor de monitor.

De monitor dient tegenwoordig toch zelf zijn stroom van het net te halen?

Maar ik kan me vergissen natuurlijk en wil je bijdrage niet afkraken, het is gewoon een vraag.

Grtz.
 
Hallo

Yep..... maar , de monitor krijgt wel zijn horizontale en verticale synchronisatie + r.g.b. signalen v/d p.c. resp. videokaart, dus ....heb je deze p.c. al eens getest met een andere monitor om het een of het ander uit te kunnen sluiten ????

Peter
 
Ik heb mijn PC nog niet getest met een andere monitor. Het is ook zo'n gedoe: ik heb geen tweede thuis en dan moet het ook nog eens vriezen om het verschil te analyseren.
Misschien heeft dit er mee te maken: bij het opstarten laat mijn systeem (in de systeemkast) altijd een boer, een flinke "burp". Dat is het teken dat er een signaal naar de monitor wordt gestuurd. Zonder die burp geen signaal. Mijn zoon was dit ook al opgevallen, "andere computers hebben dat niet, pap!"
 
Monitoren moeten simpelweg een bepaalde temperatuur om zich hebben om het te kunnen doen. Bij vrieskou moet de monitor dus gewoon opwarmen. Is normaal.
Die 'burp' slaat volgens mij op de stroomtoevoer...
 
Hallo

Het is uiteraard niet evident om een juiste oorzaak te vinden voor een defekt, maar gezien de symptomen blijf ik toch bij mijn eerste oordeel...(powersupply v/d. p.c.)

Uiteraard heeft elektronica in het algemeen een minimum werktemp.

0°Celsius is uiteraard niet gezond , maar terminaal is het ook niet hoor.

Moesten elektronische componenten daar niet tegen kunnen , dan zouden er b.v.b. niet veel autoradio's meer werken....(vrieskou)

Die "burp" war je van spreekt , lijkt mij eerder te komen van het opstartcircuit v/d geschakelde voeding p.c. (die een beginnend defekt vertoont...)(momenteel nog maar enkel bij "lage" omgevingstemp.)

Peter
 
Ik weet niet hoe koud het is maar als je flinke temperatuur verschillen creeert kun je condens op de printplaten krijgen...de rest kun je zelf wel invullen.

hoge temp. verschillen zijn voor geen enkel stukje elektonica wenselijk....ik zou zeggen...of de kachel aan...of de computer naar een warme ruimte...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan