Vpi/vci

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducati748r2002

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Berichten
16
Hallo

Ik ben momenteel bezig mijn vandaag aangeschafte Belkin adsl modem met ingebouwde draadloze router aan het installeren. Er wordt gevraagd naar het vpi/vci nummer. Dit zou je bij je isp(hccnet) moeten kunnen opvragen maar helaas deze meneer wist het niet.

Kan iemand mij hieraan helpen?

groet
Oscar
 
bedankt voor de snelle reactie.

Als mijn Duits goed genoeg is begrijp ik dat ik 0 en 6 moet invullen. Echter in een bij de router mee gekomen gebruiksaanwijzing staat een lijstje met een per isp gebruikt vpi/vci
Zo hebben planet en het net en xs4all allemaal 8/48 en wanadoo bijvoorbeeld 0/35. Deze maken dan gebruik van PPPoA.
IK heb nog van de hccnet meneer begrepen dat deze onder PPoE werkt.

Of zit ik er compleet naast
 
Geplaatst door ducati748r2002
Hallo

Ik ben momenteel bezig mijn vandaag aangeschafte Belkin adsl modem met ingebouwde draadloze router aan het installeren. Er wordt gevraagd naar het vpi/vci nummer. Dit zou je bij je isp(hccnet) moeten kunnen opvragen maar helaas deze meneer wist het niet.

Kan iemand mij hieraan helpen?

groet
Oscar

Belachelijk dat die mensen zoiets niet weten.
Welk netwerk gebruik je ? KPN of BBNED
 
Zo.

en wat die wel 'wist' had die dus bij het verkeerde eind?

Ok bedankt ik ga dit proberen. Moet dus even van internet af. Ik laat nog weten of het gelukt is. In ieder geval bedankt zover.

groet
Oscar
 
Laatst bewerkt:
vpi/vci opgelost, nieuw probleem

nou het gaat lekker.

Het vpi/vci probleem is neem ik aan opgelost want het router heeft contact met internet. Tevens is de pc ingelogd op de router.

Alleen webpagina's zijn niet te bereiken? Ik krijg na lang zoeken de melding dat de webpagina niet bereikbaar is. Ik heb er verschillende geprobeerd.

Iemand?

groet
Oscar
 
Loop dan eens even de setup af van de Belkin.Als ik me niet vergis zit er een prima handleiding bij !?
 
Die zit er inderdaad bij. Helemaal doorgespit........ Vannacht tot 1 uur bezig geweest. Probleem voor mij is waar moet ik naar zoeken.:confused:
 
Je zou kunnen beginnen met inde browser 192.168.2.1
in te tikken.Volgens mij kom je dan in de Belkin ?
Wat gaat dan waar fout ?

Post anders even een uitdraai van ipconfig /all
 
zo ben ik inderdaad begonnen. Op deze wijze krijg je dan het scherm van de router. In dit scherm staat dan rechts boven dat je internet status 'connected' to the is, en links daarvan de knop waar 'logout' op staat, waarmee dus aangegeven wordt dat je op dat moment ingelogd bent. Echter wanneer ik dan IE open krijg ik het bekende plaatje dat de pagina niet bereikbaar is.


De uitdraai: (let op er staat nu disconnected maar dat was om dat ik op m'n oude pc nu zit te internetten met m'n gewone usb modem)

Version Info
Runtime Code Version V.A.1.04.03XX (Feb 21 2004 22:32:55)
Boot Code Version V1.3C
Hardware Version 01
Serial Num A419004998
ADSL Modem Code Version 13.9.38

LAN Settings
LAN MAC Address 00-30-BD-B2-06-6A
IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled

Internet Settings
WAN MAC Address 00-30-BD-B2-06-6B
Cable/DSL DISCONNECTED
Features
Firewall Enabled
Wireless Enabled
SSID belkin54g
WLAN MAC Address 00-30-F1-D2-32-F6
Subnet Mask 255.255.255.0
UPnP Disabled

Kan je hier wat mee?

Groet
Oscar
 
Laatst bewerkt:
Om een beter beeld te krijgen waar het eventueel haakt zou ik je willen vragen de boel gewoon aan te sluiten en dan in dos het commando ipconfig /all te geven en dat te posten.
 
sorry ik dacht dat je bovenstaande bedoelde.

bij deze:

Host naam: Oscar
primair dos achtervoegsel:
knooppunttype: onbekend
ip-routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet adapter Lan verbinding:

Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: Belkin
beschrijving:
Realtek RTL 8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres: 00-01-6c-2d-14-a2
DHCP ingeschakeld: ja
autom configuratie ingeschakeld: ja
ip adres: 192.168.2.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.2.1
DHCP server: 192.168.2.1
DNS servers: 192.168.2.1
lease verkregen: 30-12-2004
lease beeindigd: 19-01-2038
 
Ik neem aan dat je het ip adres zelf hebt ingegeven conform de instructie ?
Verder ziet het er normaal uit,dus zou je met netwerkkabel een heel eind kunnen komen.

Met deze settings kom je niet op internet ?
 
klopt. Met de 192.168.2.1 open je de gebruikers interface van de router........meer dan dat en het invulen van je gebruikersnaam, wachtwoord en de vpi/vci zat de router op het internet.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nu op internet zit of niet. Kan in ieder geval geen pagina's bekijken
 
ik ben alle instellingen aan het controleren m.b.v. de Belkin website (vanaf m'n oude pc met oude usb modum :confused: )

http://web.belkin.com/support/kb/kb.asp?a=2460&langid=1

daar kom ik onderaan de pagina dit tegen:

If you are running Windows XP:
Click on My Network Places. Click on view network connections. Right click on the Local Area Connection icon that connects to the Router. Click on the Properties button. click on the advance tab, make sure the internet connection firewall is not checked, click ok,Highlight TCP/IP, then select "Obtain an IP address automatically." Click OK.

Ik weet helaas niet of ik dit goed doe maar in de verkenner bij mijn netwerklokaties krijg ik geen lokaties te zien. Klopt dit. Hoe kom ik dan bij deze gegevens?

groet
Oscar
 
Je moet weer even aansluiten op je Belkin adsl modem en dan ga je in XP naar:

start/configuratiescherm/netwerk en internetverbindingen/netwerkverbindingen

Daar staat dan :1394 en LAN

Klopt dat ?

Je hebt echt verbinding met internet obv de gegevens.
Heb niet een een of andere firewall aan staan ? Misschien een wachtwoord van je provider niet ingevuld ?
 
Yep dat klopt. Bij de Lan verbinding staat dan de firewall niet aangevinkt. Dat zou dan ook goed moeten gaan.

Ik zal het wachtwoord nog maar een keer intypen. Maar eigenlijk kan dat niet fout zijn. Moest het 2* intypen namelijk. Is het uberhaupt mogelijk dat je router wel op het internet komt (hij geeft tenslotte connected bij de internet status aan) met verkeerde gegevens.
 
Hangt van de soort verbinding af.Wachtwoorden zijn mn bij je provider van belang .
Wat is nu de status ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan