Vpi/vci

Status
Niet open voor verdere reacties.
De status is dat ik nog net zo ver ben als enkele dagen geleden. Ik heb intussen wel de router ge-restart, gereset, en opnieuw van fabrieksinstellingen ingesteld waarna de setup procedure opnieuw doorlopen. Geen enkel verschil.
 
Even een vraag tussendoor.
Je bent toch wel via een bedraade computer de belkin aan het installeren.
 
Yep.

Het enige wat ik dus tot nu toe heb gedaan is:

Adsl draadje naar de router;
Lan draadje vanaf de router naar de pc;
inloggen met de webbrowser op de router door 192.168.2.1 intypen in de adres balk;
wizard (3 stappen!) doorlopen.

volgens de wizard moet je dus nu op een webpagina kunnen komen.

m'n draadloze pc kaartjes zitten dus nog in de verpakking.
 
Lijkt mij een DNS probleem.
Kan je bijvoorbeeld wel naar publiek ip adres 194.109.6.66 pingen ????
Kan je naar een hostname pingen ??? bijvoorbeeld
ping www.xs4all.nl ???


Probeer eens de dns servers van isp statisch in te voeren bij tcp/ip instellingen.

HCCnet:
resolve1.hccnet.nl [62.251.0.6]
resolve2.hccnet.nl [62.251.0.7]


Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: Belkin
beschrijving:
Realtek RTL 8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres: 00-01-6c-2d-14-a2
DHCP ingeschakeld: ja
autom configuratie ingeschakeld: ja
ip adres: 192.168.2.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.2.1
DHCP server: 192.168.2.1
DNS servers: 192.168.2.1 =====>> !!
lease verkregen: 30-12-2004
lease beeindigd: 19-01-2038

of je modem/router moet aan dns forwarding doen
of je moet de dns servers invoeren in modem/router config...
 
@ puppie:
mijn gebruiksaanwijzing is veel korter: eigenlijk 2 stappen,
hardware installeren, router configureren. Ik heb 'jouw' gebruiksaanwijzig toch even doorlopen. Wat mij opviel is dat het mac adres wat je uit de ipconfig/all haalt een ander adres is dan genoemd onder Lanen Wan Mac adres in de routers gebruikersinterface? Alle andere waarden die ingevuld moesten worden werden automatisch ingevuld maar komen wel overeen.

Maar nu gebeurde er weer wat vreemds. Ik type bij uitvoeren dms in maar de pc was niet op internet aangesloten. Dus ik stop de stekker erin, typ dms bij uitvoeren. vervolgens in dit scherm ipconfig/all. Sluit dit scherm weer, start IE op en zowaar verschijnt m'n startpagina welke ik nog niet eerder op de pc had gezien, te weten marktplaats. Helaas de verder aangeklikte pagina op dit scherm was weer niet bereikbaar. Tevens verscheen de melding dat: documents en settings/oscar/c2 een ongeldige bewerking was???

@ F@tbastard:
beide pingen (dus publiek ip adres en de hostname) gingen in gemiddeld 10 ms........:

DNS servers ingevoerd bij configuratiescherm, netwerkverbindingen, Lan eigenschappen etc: geen effect.
DNS servers ingevoerd in de gebruikers interface van de router: Zowaar kwam ik tot 3 pagina's bij marktplaats, vervolgens een andere website geprobeerd (ondertussen al juigend op de stoel) geen verbinding, ook niet meer op marktplaats. Alle lampjes op de router blijven netjes branden.....

om gek van te worden.

Wat mij als laatste opvalt is dat de lampjes van de router alswel de netwerkkaart in de pc constant aangeven dat er activiteit is.

Sorry voor de hoeveelheid info. Ik zeg maar wat er gebeurt, ik kan nl. niet bepalen wat belangrijk is en wat niet.

:8-0:
 
De opmerking die F@thbastard maakt is niet van toepassing bij dhcp instelling.

Wat je nog zou kunnen proberen is bij netwerkverbindingen/ TCP/IP/ Eigenschappen/gebruik volgende IP intikken en gebruik volgende dns servers
(HCC 62.251.0.6 en 62.251.0.7)

Verder krijg ik toch de indruk dat er iets merkwaardigs gaande is want je hebt contact,maar ook weer niet.
 
opgelost?

Goed hierbij maar even een afsluitende update:

gisteren de Belkin omgeruild tegen een andere. Opnieuw alles gedaan. Helaas geen oplossing. Dus hedenochtend maar de Belkin helpdesk gebeld. Is gratis en kwam in ieder geval op mij bijzonder kundig over. Na het checken van de instellingen de nodige pings 'gedaan'. Daarna 'getelned naar google.nl' op poort 80. Dit ging dus niet. Probleem bleek hierna in ieder geval voor de helpdeskmedewerker van Belkin duidelijk. Het tcp/ip protocol was defect beschadigd. Oplossing: microsoft bellen. Met de verontschuldigingen dat hij mij niet verder kon helpen.
Omdat ik mijn gloedjenieuwe pc van Acer incl. software installatie had gekocht, Acer gebeld. (€ 0,35/minuut) Hierbij een heel ander type medewerkster: bot en kort. Na even in het apparaatbeheer te hebben gekeken (geen uitroeptekentjes dus Acer heeft z'n werk goed gedaan!) werd ik verzocht maar mijn isp te bellen, het probleem zou daar liggen. Mijn tegenwerpingen dat ik een goed werkende pc naast m'n acer had staan die wel kon internetten, en de opmerkingen van de Belkin medewerker mochten niet helpen. De medewerkster luisterde niet verder en had het gezien. Ik ben wat botterikken gewend maar hier was geen doorkomen aan.

Inmiddels een week vakantie, een hoop kilometers verder en een hoop geld (ik schat ca 3 uur a 0, 20 en 0, 35/minuut!) lichter overschreed mijn gemoed het kookpunt.

Dus wat heb ik gedaan: Het hele boeltje ingepakt en terug daar naar Dynabite winkel. Daar werd ik (als steeds) weer bijzonder klantvriendelijk behandeld. Men begreep dat ik geen vertrouwen meer had in Acer (er was al een Frans toetsenbord en een niet werkend speakersysteem omgeruild) en ik kreeg m'n geld terug. Gezien de klantvriendelijkheid van deze Dynabite (Hilversum) haal ik van de week misschien daar weer een Headstart oid op maar voor vanavond ga ik weer even op m'n oude trouwe Dell verder. :evil:

in ieder geval jullie bedankt voor de tips.

groet
Oscar
 
Jammer dat het zo gegaan is.Meer succes bij de volgende aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan