VPN met Sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

geeneen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Berichten
3
Na het plaatsen van een Sweex router (Sweex Broadband Router + 4-port 10/100 Switch) werkt de VPN connectie met mn werk niet meer. Ik krijg dan error 721 "the remote computer did not respond".

De computer welke verbinding probeert te maken is voozien van Windows XP pro met SP1 en 2.

Het gaat om een ADSL verbinding via Demon.
 
jouw werk computer weet dat jij van ip adres 123456 inlogt.
nu heb jij een router en nu kom jij met ip adres 654321 naar binnen en dat wil dus niet.
Je zult de vpn op je werk moeten vertellen dat je in het vervolg met 654321 inlogt.
 
Zet de Sweex eens in DMZ en kijk wat het resultaat is
 
hmm... ik heb het nagevraagd op mijn werk en VPN maakt geen gebruik van een IP-adres.

Wat betreft DMZ.... Ik kan met de handleiding van de router hun stappen nadoen, dus wat DMZ precies is en wat test ik hiermee?
 
DMZ zet je even alles poorten open en als het dan wel werkt dan weet je waar de bottleneck zit.
 
hmm.... de router heeft de mogelijkheid om 1 PC in DMZ te zetten. Dit dan ook gedaan, maar met het resultaat dat ik nu error 800 krijg: "Unable to establish the VPN connection. The VPN server may be un-reachable, or security parameters may not be configured properly for this connection."

Een collega heeft tegelijkertijd de server middels zijn vpn getest, dus het probleem zit 100% aan mijn eind...

Iemand suggesties?
:(
 
Quote:

Error 800:
First check if your cables are connected correctly. Also the message 'medium disabled' in "ipconfig /all" can point in this direction.
An error 800 can also occur if the IP-address for the VPN-connection is not set correctly. This is the correct IP-address: XXX.XXX.
Other possible problems are caused by firewalls and/or routers. Try to set up the VPN connection with the firewall switched off. Concerning the router, check if the "vpn-passthrough" option has been enabled.


Unquote
 
Niet alle router ondersteunen VPN passthrough!

Check eerst in de handleiding of deze router VPN wel ondersteund.

Zo ja, enable de functie, forward poort 500 en dan moet het werken!
 
Laatst bewerkt:
VPN met sweex modem/router

Zet de Sweex eens in DMZ en kijk wat het resultaat is

Door jafet
In de afdeling handleidingen heb ik een en ander over het opzetten van een VPN met sweex uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan