VPN Mysterie: remote host not responding

Status
Niet open voor verdere reacties.

0032DVH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
3
Wat gedurende 18 maanden geen probleem was is sinds Installatie HITMAN PRO op ANDERE computers ineens een probleem.

Mijn VPN connectie naar bedrijf blijft "remote host not responding geven". Alles werkt verder, internet toegang, pingen van destination server.

Alles geprobeerd, firewall uit, in ADSL Modem en router settings gecontroleerd, niets werkt, wel 6 help desks aan de lijn gehad.

Ik vind het ongelooflijk, wie weet wat nog rest om de oude toestand terug te krijgen ?
Uiteraard direct via adsl modem geprobeerd en router er tussen uit gehaald, ook niks, resetten in alle geuren, kleuren en volgordes.

Wie o wie kan mij helpen, ben zo desperate dat ik een goede beloning wil geven voor de "gouden tip".
 
In hitman pro zit toch ook een firewall.....heb je daar de poort voor je vpn wel ingzet dat die open moet.
In de begin tijd kreeg je alleen maar kritiek als je hitman pro op je computer zette.
Dit door de vele fouten in het programma. (zal nu wel beter zijn)
Maar waarschijnlijk ben jij je nu dubbel aan het beveiligen.
Misschien een optie om hitman pro helemaal te verwijderen en dan andere beveiligings programmas er op te zetten ??
 
Je zegt dat je de melding krijgt: "remote host not responding".
Daarbij zeg je: De verbinding lijkt te werken, want ik kan de doelhost pingen etc.
Daarmee lijkt de basis connectiviteit aanwezig (ie. de VPN-tunnel zelf lijkt te werken, als ik het zo lees).

Nu is natuurlijk de hamvraag: Wanneer krijg je die "remote host not responding" melding?
Is dat bij het:
- Het maken van een Extern Bureaublad verbinding over de VPN
- Webbrowsen naar een (intranet-) site over de VPN
- Verbinding maken met gedeelde mappen en/of gedeelde printers over de VPN
- etc.

Vertel er ook bij of je die verbinding legt via ip-adres of op DNS-naam danwel Netbios-naam van de "remote host"

Vertel ook welke VPN client-software/hardware jij gebruikt, en welke VPN server-software/hardware er "remote" wordt gebruikt.

Ik denk dat we die informatie nodig hebben voor welk advies of tip ook.

Succes,

Tijs.
 
In hitman pro zit toch ook een firewall.....heb je daar de poort voor je vpn wel ingzet dat die open moet.
In de begin tijd kreeg je alleen maar kritiek als je hitman pro op je computer zette.
Dit door de vele fouten in het programma. (zal nu wel beter zijn)
Maar waarschijnlijk ben jij je nu dubbel aan het beveiligen.
Misschien een optie om hitman pro helemaal te verwijderen en dan andere beveiligings programmas er op te zetten ??
Mijn excuses, ben waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. De confuguratie is een adsl modem (thompson 510) naar een adsl router. Hierop zitten een aantal computers aangesloten dir hitman pro ontvangen hebben. Echter mijn bedrijfs lap top heeft standaard AV programma's die geen probelemen opleveren. Zelfs als ik lap top direct via modem plaats lukt het me niet om VPN verbinding tot stand te brengen: "remote host not responding". Internet toegang is er wel met laptop.

Je zegt dat je de melding krijgt: "remote host not responding".
Daarbij zeg je: De verbinding lijkt te werken, want ik kan de doelhost pingen etc.
Daarmee lijkt de basis connectiviteit aanwezig (ie. de VPN-tunnel zelf lijkt te werken, als ik het zo lees).

Nu is natuurlijk de hamvraag: Wanneer krijg je die "remote host not responding" melding?
Is dat bij het:
- Het maken van een Extern Bureaublad verbinding over de VPN
- Webbrowsen naar een (intranet-) site over de VPN
- Verbinding maken met gedeelde mappen en/of gedeelde printers over de VPN
- etc.

Vertel er ook bij of je die verbinding legt via ip-adres of op DNS-naam danwel Netbios-naam van de "remote host"

Vertel ook welke VPN client-software/hardware jij gebruikt, en welke VPN server-software/hardware er "remote" wordt gebruikt.

Ik denk dat we die informatie nodig hebben voor welk advies of tip ook.

Succes,

Tijs.
Tijs bedankt, als een opening is het belangrijk aan te geven dat ik wel met wat termen gooi maar echt niet weet waar de klepel hangt. Schroom niet om mij basis vragen te stellen (de stekker zit erin).

Nortel VPN Contivity client software. opstarten inderdaad via bureaublad. Zodra PIn en secure id token zijn ingevuld gaat hij inloggen op destination IP adress. Deze is goed en werkt.Dan krijg ik de foutmelding (internet connectie werkt).

de ADSL modem staat op PPoA , UPnP enabled, er is wat gedoe met wachtwoord van provider. ook als ik alles reset werkt het nog niet.

Ik snap ook niet of ik nou statisch IP adress moet toekennen of dat dat via de modem gebeurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nu wel wat extra informatie gegeven, dank daarvoor.

De belangrijkste vragen uit mijn verhaal is nog niet beantwoord:

1. Wat probeerde je met de "remote host" te gaan doen? Hier nog maar eens de lijst, even wat simpeler opgesteld:
- Extern Bureaublad (= je pc op je werk vanuit thuis overnemen, net alsof je zelf achter die computer zou zitten).
- Verbinding maken met de website die draait op die "remote host"
- Gebruik maken van printers en mappen die op die "remote host" beschikbaar worden gesteld, bijvoorbeeld om documenten van de baas aan te passen vanuit thuis.
- Contact met de mailserver op het werk. Geef dan aan welk programma je gebruikt hebt ervoor.
- Misschien iets anders dan bovenstaande 4.

2. Je meldt dat je de doelhost kunt pingen. Hoe heb je dat gedaan? Op naam of op ip-adres? Ook moeten we weten of je het gebruik van de "remote host" (=antwoord op vraag 1.) ook op naam of op ip-adres doet?
Indien je gewoon de 'naam' van de doelhost hebt gebruikt, vertel ons precies welke naam je bij het pingen hebt gebruikt en welke naam je bij het maken van de verbinding voor Extern Bureaubhlad, mail etc. gebruikt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, heb een bijlage toegevoegd met meer sepecificaties, hoop dat het wat duidelijker wordt ! Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Helpmij Tijs v2.doc
    29 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:
Slecht nieuws: Je pingt op ip-adres naar een adres dat voor iedereen vanaf Internet bereikbaar is:
20.x.x.x

Ik krijg hier dus ook een ping-reply op terug, terwijl ik geen VPN gebruik naar jullie netwerk.

Dat geeft dus geen enkele indicatie of je VPN verbinding het ook doet...

Daarvoor moet je pingen over de VPN tunnel naar het interne ip-adres van een doelhost.

Voorbeeld: Stel dat er op het interne netwerk van de baas een server is met ip-adres 10.2.2.110 is, dan moet je daarnaar pingen zodra de VPN tunnel is opgebouwd.
Werkt dat, dan pingen op naam naar een server op het interne netwerk van de baas, bijvoorbeeld:
ping mailhost.baasdomein.local
(even als voorbeeld, bij jou zal de mailserver een andere naam hebben).

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan