VPN opzeeten voor Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
VPN opzetten voor Remote Desktop

Ik kan op een PC inloggen via Remote Access. Kan omdat deze PC een vast publiek IP adres heeft.

Nu heb ik 2 vragen

1. kan ik dit ook via VPN doen ?

las dit artikel
Microsoft VPN guidelines

van mijn zijde zal dat wel lukken maar hoe moet dat op de client PC ?

2. wil ok remote desktop doen met een PC die achter een router zit.

dan moet ik volgens mij ook VPN gebruiken maar kan iemand me op weg helpen hoe dit bij de host (neem aan zelfde als bij 1) en clent moet ?

Bij voorkeur met de aanwezig software van Microsoft of een ander freeware programmatje maar moet zeggen dat het Remote Desktop simpel en goed werkt.

Laatst bewerkt:
Als een PC achter een router zit, kun je ook het beste werken met vaste IP's.
In de router moet je wel de mogelijkheid van VPN aanzetten, en aangeven naar welke IP hij doorgesluisd moet worden. Sommige routers werken met een keuze dat alleen bepaalde IP's de router binnen mogen.

Dank je. Vaste IP adressen ken ik. Moet ik dan bij de remote desktop connection het vaste IP adres intypen ? Maar daar kunnen er in de wereld toch meer van zijn dus hoe kom ik dan bij de juiste PC uit ?

In de router kun je meestal een "van t/m " reeks ingeven. Dus de beperking is er, en die is er allleen in de router range.

Sorry mar ik begrijp het nog niet helemaal. Stel de PC waar in connectie mee wil maken zit achter een router met vast ip adres (zelf ingesteld in de PC) 10.0.0.50
Wat moet ik dat bij de host instellen als te zoeken adres ?
10.0.0.50 ?
Of legt remote desktop een link tussen IP adres en login naam van de client pc ?

Bij de host moet je het IP van de router opgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan