VPN verbinding en SQL server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Ik heb een VPN verbinding opgesteld met een dochteronderneming van het bedrijf (IPadres gebruikersnaam en ww) waar ik nu werk om de SQL database te benaderen. Echter kan ik dankzij de SQL VPN verbinding geen contact maken met de SQL server of SQL database in de configuratieeditor van Bridgetrak. Ik krijg dan alleen interne servers te zien en niet de server vanuit buitenaf (vpn verbinding)

Moet ik misschien iets instellen bij ODBC sources?

wie weet raad:rolleyes:

Werkt de VPN verbinding zelf wel? Moet er aan de serverkant mischien nog iets ingesteld worden? Staat er mischien een ISA server iets tegen te houden?

VPN verbinding werkt wel.

Wat is een ISA server?

De serveraanbieder (dochteronderneming) probeert nu mijn pc te registreren :(

Ook via een locale account dus thuis niet aangesloten op een pc kon ik de vpn verbinding wel maken en verbinden maar zag ik de SQL servers nog steeds niet.

Probeer eens of je als je de VPN verbinding hebt opgezet een telnet op poortje 1433 te openen. Als dat lukt weet je dat er een proces op de server op dat poortje luistert. Als dat niet lukt zit het niet in SQL server, maar in een netwerk-achtig probleem.

Grtz,

beheer25 zei:
Probeer eens of je als je de VPN verbinding hebt opgezet een telnet op poortje 1433 te openen. Als dat lukt weet je dat er een proces op de server op dat poortje luistert. Als dat niet lukt zit het niet in SQL server, maar in een netwerk-achtig probleem.

Grtz,

Telnet?

Hoe werkt dit, snap niet hoe ik dat doe:(

start --> run --> cmd
dan op de dos prompt: telnet servernaam 1433
Waarbij servernaam ook het ip-adres mag zijn en 1433 het poortje is waarop de SQL server instance draait.

Als je een leeg dos schermpje krijgt met een knipperende cursor heb je verbindig, geeft ie en foutmelding dan wordt het verkeer ergens onderweg de nek omgedraaid ;)

Grtz,

Gedaan en ik krijg een nieuw dos scherm met

name:
pasword

en dan vul ik die gegevens in en dan krijg ik weer

NAME:
Pasword

Overigens heb ik de connectie ook gewoon openstaan, dat moet ook?

Nu krijg ik telkens de melding
connecting to IPADRES....could not open a connection to host on port 1433: connect failed.

Terwijl dit net wel kon!

Even voor de zekerheid, het is toch een MS SQL Server waar we het over hebben? Als de server een named instance heeft zou het ook nog eens kunnen zijn dat die op een ander poortje luistert dan op 1433. Dan zou je op de server moeten kijken wat dat poortje is.

Grtz,

het is een MS SQL Server ja

de verbinding komt gewoon tot stand met het ip nummer.
Lijkt mij niet dat er een andere poort gebruikt wordt, maarja weet niets zeker.
Hoe kan ik op de server kijken welke poort dan gebruikt wordt?

is er misschien iets mis met mijn connection details?

Bijlagen

• vpn.jpg
    vpn.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 85
Kijk eens of je wel verbinding kunt maken met enterprise manager. Daar zal de server ook wel niet in de standaar lijst komen te staan, maar als je het ip-adres opgeeft van de SQL server machine moet je ook normaal kunnen verbinden.

Enterprise manager staat op de CD van SQL Server en kun je installeren als je de client tools installeert.

Grtz,

Tevergeefs, dit had ik overigens al geprobeerd.

Maar ik doe het nu via remote desktop naar de onderneming , alleen dat is zo TRAAG!

Wat ik vreemd vind is dat als je telnet naar die poort, er om een naam en wachtwoord wordt gevraagd.

Volgens mij hoort dat standaard niet bij MS_SQL en hoor je een leeg venster te krijgen.

Ik weet trouwens niet welke versie Windows je bedrijf gebruikt, maar weet bv wel dat er in windows XP/2000 bij SP2 een optie was toegevoegd die die poort naar buiten had dichtgezet ivm beveiligingsproblemen.

Ik had destijds een gameserver onder XP en MSSQWL en na installatie van SP2, was de betreffende poort ook dichtgezet.
Dit heb ik toen handmatig moeten aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan