VPN verbinding (geen vertrouwensrelatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Sinds kort kan ik niet meer aanloggen op mijn pc van het werk.
Eerst moet ik een verbinding leggen via Check point mobile nadien via extern bureaublad aanloggen.
Melding : Kan geen vertrouwensrelatie ...

Kan dit iets te maken hebben dat ik deze week VMWare Workstation op mijn pc geinstalleerd heb ?

Je zult bedoelen (slechte startposting, in dat geval!) dat je verbindt met een pc op het werk, je op die computer (ipv. op de thuiscomputer) VMWare Workstation hebt geïnstalleerd en je vanaf die werk-cmoputer die melding krijgt als je ermee verbindt met RDP.

Dat kan dan een paar dingen betekenen:
a. Je hebt een VM actief in VMWare Workstation die dezelfde naam heeft als de computer (=host) waar je VMWare Workstation op geïnstalleerd hebt én je Bridged networking hebt aangegeven, zodat de VM toegang heeft tot hetzelfde (ip-)netwerk als de host zelf. Je hebt dan dus een computer(-naam) conflict gecreëerd.
b. Je hebt nog meer dingen lopen doen, zodat de host geen toegang meer heeft tot het Windows domein waar hij in zit (bijv. lopen rommelen met DNS server-instellingen op de host, de computernaam van de host lopen veranderen etc.

Je kunt overigens ook gewoon 'pech' hebben, zodat de host opnieuw in het Windows domein moet worden gehangen. Dus als a. en b. niet van toepassing zijn, dan de systeembeheerder vragen er naar te kijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan