VPN verbinding langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraldo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
De VPN verbinding werkt, maar is erg langzaam. Om een file van 60kB door te sturen, wordt er in totaal bijna 2MB over het netwerk gepompt.

Ik heb Default gateway uitgevinkt (dus het andere internet verkeer gaat niet over de VPN verbinding).

Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Geraldo

bij een vpn-verbinding is de ontvangde partij toch ook van belang?
Als zij een limiet hebben gezet op de vpn-server kun jij nog achter zo'n snelle verbinding zitten... ( vraag me af of het ook uitmaakt wat voor AV ze hebben draaien. Elke frame wordt bij binnenkomst gecheckt, zodra die geaccepteerd is mag de volgende komen? Of zou er zoiets zijn als store and forward?)

Laatst bewerkt:
Andere gebruikers schijnen er geen last van te hebben. Het is niet de snelheid an sich die het probleem is, het zijn de grote hoeveelheid data die overgestuurd worden voor het kopieren van een kleine file. Het lijkt dat het direct openen in Word minder een probleem geeft dan het slepen van de file naar een folder op mijn eigen computer of met de rechtermuisknop kopieren. Als alle (naar mijn idee nutteloze) info is uitgewisseld is de daadwerkelijke file transfer (met het balkje dat de voortgang weergeeft) een fluitje van een cent.

Geraldo

Nogmaals

Het probleem blijft bestaan, ik had me erbij neergelegd, maar echt werkbaar is het niet. Nu kwam ik er recent achter dat het vanuit de CMD prompt gewoon heel snel gaat. Het zit puur in informatie die Windows over en weer stuurt voordat de eigenlijke file transfer plaatsvindt.
De oplossing is een programma als Total Commander. Dan gaat het ineens snel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan