VPN verbinding met Windows Vista en Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Beste gebruikers kunnen normaal gesproken verbinding maken met de VPN-server (Microsoft Windows Server 2003) gebruikers maken dan gebruik van Windows XP.

Gebruikers met Windows Vista en Windows 7 krijgen geen verbinding... Waar kan dit aan liggen?

Ik heb al gezocht en las iets dat de server ingesteld is dat de clients enkel ms-chap v1 verbinding. ms-chap v1 zit niet meer in Windows dus ik moet of upgraden of aangeven dat zowel ms-chap v1 als ms-chap v2 gebruikt mogen worden. Maar waar stel ik dit precies in?

----
Bron:
Je hebt op de server ingesteld dat clients alleen met ms-chap v1 verbinding mogen maken, ms-chap v1 zit niet meer in vista, je moet upgraden naar ms-chap v2 of aangeven dat ze met beide verbinding mogen maken.
De beveiliging is een stuk beter met v2
-----

Edit:

Inmiddels het volgende gevonden: Link
Daar stond een verwijzing naar: Link

Ik heb het met het eerste stukje van Stap 1 kunnen oplossen door Routering en Ras te installeren en in te stellen. Nu staat enkel MS-chap v2 aan en niet meer de MS-chap kan dit geen vreemde gevolgen hebben?

Wel heb ik deze optie eerst moeten installeren ik heb gekozen voor aangepaste installatie VPN, aangezien ik maar 1 netwerkkaar heb, dit kon niet anders, wat is het verschil als ik 2 netwerkkaarten had gehad?

Het 2de stukje van Stap 1 heb ik overgeslagen alles werkte al. Moet ik nog iets doen onder " Internet Authentication Server (IAS) voor beveiliging ik heb hier niks aangedaan, nooit. Wel is dit onderdeel geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Beste naar aanleiding van het vorige probleem zit in nu met het volgende probleem.
Als ik via vpn verbonden ben met een xp computer werkt de dns perfect, computernamen worden opgezet naar een IP.

Als ik met een Vista/7 computer verbonden ben werkt dit niet.
Dit is erg vervelend, hoe kan ik dit oplossen? of in welke richting zou ik kunnen gaan zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan