VPN verbinding werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Reichert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Ik heb jaren via een VPN verbinding in kunnen loggen op mijn werk. Sinds enkele maanden lukt dit niet meer. Als ik de router (Edimax) er tussenuit haal doet hij het wel. De router werkt echter gewoon. In eerste instantie dacht ik dat het te maken had met de switch van mijn kabelaar (Multikabel naar Ziggo), maar volgens Ziggo werkt mijn modum goed (ik heb ookm geen probleem met internet).
Wie kan mij helpen.

Zoek eens op die Edimax in de instellingen naar de mogelijkheid van "VPN Passthrough" (indien beschikbaar).
Daarnaast zou je kunnen proberen in de instellingen van je VPN-verbinding in je VPN-software een optie te vinden die "NAT Traversal" of iets dergelijks heet. Zet dat dan aan.

Succes,

Tijs.

Had je die Edimax router er altijd al tussen staan? En ook je abonnement bij dezelfde provider? En verder nooit iets moeten/hoeven veranderen aan je VPN-instellingen vlgs. de systeembeheerder?

Tijs.

Ik heb jaren gewoon kunnen werken. Van de ene op de andere dag kon ik niet meer inloggen. IK had eerst het idee dat het was gebeurd toen er een switch werd gemaakt van Multikabel naar Ziggo. Inloggen kan wel als ik de router er tussenuit haal.

Laatst bewerkt:
Je antwoord bevat helemaal niets?

Dus kort samengevat: Is er in de tussentijd niets veranderd, en opeens werkte het niet meer?

Tijs.

Er is inderdaad helemaal niets veranderd. De router doed het wel gewoon, want internet werkt gewoon.

Laatste firmware van de Edimax geïnstalleerd?
link

Hopelijk levert het wat op.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan