VPN verkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Heb een vpn gemaakt met de server op het werk.
Via mijn laptop zie ik dat de verbinding er is, maar hoe kan ik nu bv de harde schijf zien of instellingen wijzigen?

Je hebt verbinding mooi,
Ben je dan ook ingelogd op de server.
Of probeer je zonder in te loggen in de server te komen.

Ik ben geregistreerd als gebruiker. Maar niet ingelogd.
Als ik het heb moet de verbinding gemaakt worden met dezelfde gegevens als de gebruiker die ingelogd is op de pc waarop ik verbinding wil maken. Lijkt me wel logisch. Krijg ik bevestiging?

Heb de verbinding verwijderd en een nieuwe gemaakt met gebruikersnaam en wachtwoord van de server. Ik heb nu terug verbinding. Maar nog zie ik niets in verkenner van de server? Het is me dus nog niet duidelijk. De server bevindt zich achter de router. Moet daar iets aangepast worden?

Mag ik vragen hoe jij een vpn verbinding maakt

Zeker,

Nieuwe verbinding maken
VPN verbinding
Daarna geef ik het IPadres van de server
gebruikersnaam en wachtwoord
en daarna verbinding maken
Als ik dan rechts op de twee computerkes onderaan klik zie ik bij details dat de ip adressen van de server en van mijn pc totaal anders zijn?
server:196.254.129.197
laptop:196.254.107.153

Volgens mij heb je nu verbinding tot het netwerk, maar om op de server te komen, moet je er naartoe via netwerkomgeving ofzo. \\server_naam\c$ ofzo. Of je moet de server willen "overnemen" dan kan je dat met Terminal Services doen van windows zelf, wel eerst installeren.
Of je kunt een programma gebruiken zoals radmin, vnc ofzo.

Ik heb blijkbaar software nodig om de server dan te zien. Heeft iemand daar ervaring mee?
bv Ultra VNC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan