vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

toine201

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
107
hoe maak ik via internet verbinding met mijn computer (Windows XP Home Editition)?? Ik wil graag VPN gebruiken maar ik weet niet hoe dit moet. Ik heb gelezen dat het kan via Binnenkomende verbindingen, dit heb ik gedaan maar ik kan niet via internet verbinding maken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik verbinding krijg?? Moet ik daarvoor een domein hebben of kan het ook met een werkgroep?

mvg
 
VPN moet door iemand of een organisatie speciaal zo zijn ingericht. Het zijn meestal (grote) bedrijven die dat doen om hun medewerkers beschermde toegang tot het interne netwerk te verschaffen. Verder zie je het ook gebruikt worden door bedrijven voor een speciale, besloten klantenkring, zoals bijv. banken voor speciale beleggers die daar apart voor betalen. Ik denk dat VPN niet snel zo maar voor een willekeurige consumnetentoepassing gebruikt zal worden.
 
Ligt er aan vanaf waar je verbinding wilt maken.
Is dat vanaf elke plek ter wereld of is dat maar vanaf 1 plek.
Wil je van overal ter wereld dan zou ik kiezen voor logmein.nl je computer moet wel aanstaan.
Maar dat moet ook met VPN.
Ga je vanaf 1 plek werken dan zou ik twee routers nemen die VPN inzich hebben.
Die kunnen dan een tunnel onderling opzetten.
 
Overigens, als u op afstand op uw eigen pc wilt inloggen en er mee werken dan zijn daar een paar leuke mogelijkheden voor:

Dat kan met de volgende gratispakketten:
Crossloop : www.crossloop.com
Teamviewer: www.teamviewer.com

Of met een trialpakket: PCanywhere
http://www.anyplace-control.com/pcanywhere.shtml

Alles werkt wel beduidend trager dan direct op de PC werken.
Verder nadeel is dat er wel iemand aan de andere kant een code door moet geven om de verbinding op te kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan