vprotect

Status
Niet open voor verdere reacties.

blind

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Geen idee of dit de juiste plek is voor mijn vraag maar ik krijg opeens de melding bij het opstarten van de computer dat Vprotect niet goed functioneert. Geen idee
wat het voor programma is en wat het doet. Hieronder heb ik de uitleg van het probleem geplaatst.
Kan iemand mij op weg helpen?

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: vprot.exe
Versie van toepassing: 10.0.0.7
Tijdstempel van toepassing: 4f05f447
Naam van foutmodule: vprot.exe
Versie van foutmodule: 10.0.0.7
Tijdstempel van foutmodule: 4f05f447
Uitzonderingscode: c00000fd
Uitzonderingsmarge: 000a5747
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: d47c
Aanvullende informatie 2: d47c8e40aefd4b762f3dcff316cbd6c2
Aanvullende informatie 3: e785
Aanvullende informatie 4: e785331e429831edb4deadc62df68269

Vprot.exe is, als het legitiem is, onderdeel van AVG.

Heb je AVG geïnstalleerd, dan is er mogelijk wat fout gegaan. LET OP: het kan dus ook komen omdat een virus actief probeert AVG te saboteren. Scan in ieder geval je PC nog eens goed voordat je AVG deinstalleerd en herinstalleerd.

bedankt

Bedankt voor het razendsnelle antwoord. Ik heb de computer gescand en een nieuwe versie van AVG erop gezet. Bij opstarten kwam er nu geen melding meer. het probleem lijkt dus opgelost.

Bij mij gaat de melding niet weg. Ik heb AVG geïnstalleerd, verwijderd, Avast geïnstalleerd en verwijderd, AVG opnieuw geïnstalleerd, maar de melding blijft.
Steeds als ik de computer opstart komt de melding: VProtect Application werkt niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik baal stevig. Please, wie heeft een advies!
Vriendelijke groet, Anton.

Onderstaand tekst las ik op een andere site: dus AVG downloaden en dan kiezen voor 'repair'. Hopelijk werkt het dan weer.

VProtect working again apparently..

I downloaded the latest version of the free AVG 2012 and ran it in 'repair' mode. (There are 3 options: install, repair, remove.) After my computer restarted, I opened up my browser and now do not have the VProtect stopped working error message anymore.

It was easy.

Ik zal het proberen. Ik ben verder gegaan en het ligt aan het bestand: C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe. Op dit moment het ik de nieuwste versie (een maand gratis) geïnstalleerd en hij doet het nog steeds. Ik vraag me af of dit bestand verwijderd wordt wanneer ik AVG eraf gooi. Als dat niet zo is dan moet ik dat bestand misschien handmatig verwijderen. Ik las ook ergens dat het te maken had met de toolbar van AVG. Een vervelend ding. Ook al stel ik een andere startpagina in, dan opent hij toch met AVG als ik een nieuw tabblad open. Ik zal eerst jouw advies maar es opvolgen en zien wat er gebeurt. Bedankt zover. Je hoort nog. Groet, ANTON

Helaas, het werkt niet.
Ik geloof dat ik nu AVG ga verwijderen (deïnstalleren) en daarna de overgebleven bestanden handmatig ga verwijderen.

't Is gelukt.
Eerst via configuratiescherm programma AVG verwijderen en daarna handmatig de mappen van AVG verwijderen. Vooral AVG Secure Search, want dat is de boosdoener. Vervolgens heb ik AVG weer geïnstalleerd, maar daarbij alle vinkjes weggehaald. Dus zo kaal mogelijk geïnstalleerd. Vervolgens was de melding weg. Daarna heb ik AVG weer verwijderd en Avast genomen. Ik was AVG spuugzat. Hier staat een mooi artikel over AVG: http://www.schoonepc.nl/optim/avgvirus.html Lees: "Deactiveer bij het installeren de optie voor het instellen van AVG Secure Search als standaard zoekmachine en schakel bij voorkeur ook de optie AVG Werkbalk Beveiliging installeren (ook wel de AVG Security Toolbar genoemd) uit." Dus bij het installeren de vinkjes weghalen, zodat die niet geïnstalleerd worden.
Heeft me wat tijd gekost, maar ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben.
Groet van ANTON.

voordat

foutmelding vprot.exe

dag

het probleem doet zich bij mij ook voor.
heb avg gedeinstalleerd en zo kaal mogelijk opnieuw AVG dus zonder toolbar etc.. (maar nu versie 2013) geinstalleerd.
de foutmelding verschijnt nog steeds,
in bovenstaande opties staat dat je kunt gaan naar C:\prgram files x 86\avg secure search\vprot.exe en deze moet verwijderen.
Kan je gewoon met delete dit bestand verwijderen zonder nog meer problemen te veroorzaken?
Of heeft iemand nog een ander idee?

Alvast hartelijk bedankt, Jan

delete

Beste Anton.

Dank voor je snelle reactie, ik heb het progje verwijderd met delete en het lijkt erop dat de melding verdwenen is.

Hartelijke groet
Jan.

geachte

graag zou ik iets melden ik heb dit dus ook als ik bij software avg wil verwijderen kan dat niet maar hierdoor kan ik het ook niet weer installeren is er misschien iets waardoor het te wissen is want bij het icoontje is zo'n ! tekentje er is dus iets niet helemaal goed blijkt

bedankt alvast
patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan