VPS hosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

VbDesign

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Iemand die ervaring heeft met VPS van sohosted.com?

Ik wil een online facturatieprogramma laten draaien voor mijn klanten maar shared hosting wordt mij afgeraden door beperkingen.

Ze raden mij aan om een VPS te gebruiken die je zelf kan instellen naar eigen behoeften.
Helaas heb ik nog nooit VPS gebruikt en om direct 10 a 25 euro te betalen zie ik nog niet echt zitten doordat ik net gestart ben met mijn programma.

Ook moet er een beveiliging opkomen door middel van SSL certificaten, deze kan je installeren op de VPS maar hoe moet dit gedaan worden?
Hier heb ik geen ervaring in en daarom loopt het nu wat blok.

Iemand die mij hierin kan helpen en bijsturen? Of zijn er andere mogelijkheden om dit te realiseren.

Hallo,

Een VPS afnemen voor deze doeleinden is geen goed idee, tenzij je nu een groot budget en grote plannen heb. Ook wat betreft de installatie van SSL wordt het duur. Ten eerste moet je namelijk een extra IP bestellen, omdat je een SSL certificaat kunt draaien per IP. Het gedeelde ip-adres telt daarbij niet mee. Een extra IP kost al gauw rond de 30 euro, en die aanbiedingen van 10 euro, zijn maar eenmalig. Daarna betaal je gewoon iets van €50,00 per maand, of meer!

Ik raad je wel aan een VPS te nemen, maar kijk eerst even rond of er ook goedkopere mogelijkheden zijn. ;)

Ik zit nu met een paar klanten die er met bezig zijn + paar klanten die binnenkort van start gaan met het programma.
Ik zou voor iedere klant een eigen database moeten hebben en een eigen subdomein.

De meeste shared hostings leveren bij hun mysql een limiet op van 3 of 10 ( wat in de toekomst dus niet goed komt ).
Groot zie ik het niet de eerste 2 jaar maximaal 10 a 15 klanten.

Welke goedkopere oplossingen raad je aan?

En SSL zou je uitsluiten dan? Maar het haat om boekhoudgegevens dus dit zou toch veilig moeten verstuurd worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
En voor die eisen ga je het echt niet goedkoper dan dat krijgen. Maar 10-25 euro is voor een VPS echt heel weinig, en is vaak alleen maar de eerste maand of het eerste kwartaal. Daarna betaal je gewoon 60 euro of zo iets dergelijks. En zoals ik al zei, heb je voor SSL een apart IP nodig, en dan ook nog het certificaat zelf. In jouw geval kun je het beste een Wildcard certificaat bestellen, maar dan ben je ook weer €200,- kwijt. Kortom, geen budget = geen hosting = geen programma...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan