vps koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey90

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
22
Hallo,
Voor een project wil ik graag twee vps systemen huren elk in een aparte datacenter. Het is de bedoeling dat er een linux distrop op de vps systemen komt te draaien vor een webshop.
Nu is mijn vraag aan jullie hoe ik de configuratie moet gaan inrichten

Groetjes Jeffrey
 
Ik zou eerst eens heel goed nadenken, want voor een webshop heb je ook allerlei regels op het gebied van vastleggen van de administratie en transacties. Je zult dus dan op 1 plaats een database moeten gaan bijhouden en om die nu via een VPN over publiek internet naar een andere hoster te gaan laten lopen lijkt me niet heel erg handig. Nog los van de vraag hoe je de loadbalancing wilt gaan doen.

Als het je om uptime te doen is kun je ook gaan werken met een CDN. Is veel goedkoper en eenvoudiger op te zetten.
 
wat bedoel je met 1 database?

er draait 2 databasen op elke systeem en met behulp van rsync willen we ervoor zorgen dat de databasen gelijk zijn
of dit dit niet mogelijk met rsync?
 
Laatst bewerkt:
Laten we het proces eens omdraaien voor de aardigheid en beginnen met de vraag wat je wilt bereiken met deze twee losse servers? Want om van een cluster te spreken is toch wel iets meer nodig.

Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat je een relationele database kunt syncen via RSYNC.
 
ik wil de gebruikers hoge garantie geven dat de webshop oline is en geen downtime kent, verder is dit voor mij een nieuwe wereld waar in ik me nu mee bezig hou
 
Dat dacht ik al. Je zult je dan toch echt even moeten verdiepen in het opzetten van online systemen met een 100% uptime garantie. Ligt ietwat ingewikkelder als je denkt.

Denk eens aan het gebruik van een CDN. Kan je ook al veel voordeel leveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan