Vraaan Belgen: Belgacom ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

FLorijn

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
123
Beste mensen,

Een collega van mij die woonachtig is in Belgie, heeft een ADSL GO abonnement bij Belgacom. Hij gebruikt een Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) modem. Nu wilt hij hiervooor een breedband router aanschaffen zodat hij met meerdere laptops (draadloos!) kan internetten. Heeft iemand van jullie een suggestie welke router hij het beste kan aanschaffen, gezien de bovenstaande infomatie?

Mvrgr,

Florijn
 
Even kijken op de site van belgacom misschien?Daar staat wel een degelijke uitleg.
 
Vraag even of hij een Speedtouch 510 heeft.Er zijn meerdere uitvoeringen maar wellicht heeft hij die met 1 aansluiting of de multi-variant.
Afhankelijk daarvan is het makkelijker een antwoord te geven.

De Speedtouch is al router en modem dus koop geen router want dit kan bij poort mapping problemen geven.
 
Geplaatst door upsidaisy
Vraag even of hij een Speedtouch 510 heeft.Er zijn meerdere uitvoeringen maar wellicht heeft hij die met 1 aansluiting of de multi-variant.
Afhankelijk daarvan is het makkelijker een antwoord te geven.

De Speedtouch is al router en modem dus koop geen router want dit kan bij poort mapping problemen geven.

Als hij de modem-router heeft is er geen probleem. Maar ik zou toch aanraden de site van belgacom te raadplegen.
 
@vanzwan:Waarom zou je een router achter een router hangen ?

Als het een nieuwere Speedtouch 510 is dan voldoet een Acces Point prima en hoef geen draadloze router te kopen.

Kijken op de site van Belgacom kan nooit geen kwaad,maar persoonlijk zou ik niet weten wat daar nieuw is aan te treffen aangezien het om een bestaand abbo gaat.
 
Geplaatst door upsidaisy
@vanzwan:
Als het een nieuwere Speedtouch 510 is dan voldoet een Acces Point prima en hoef geen draadloze router te kopen.

Het inderdaad zo, als hij de draadloze modem+router heeft, hoeft hij alleen maar de accespoints aan te kopen. Dus daarom een verwijzing naar de site van Belgacom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan