vraaf over programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc helpers.
Als er verschillende programma's draaien op je pc dan kan dat vertragingen geven bij andere programma'sHet is dan aan te raden om bepaalde programma's af te sluiten lees ik.Dat kan je doen door te gaan naat Start - Configuratiescherm prestaties e onderhoud en dan te klikken op Systeembeheer en dubbel te klikken op Service.Daarna zou je dubbel moeten klikken op een programma (ook wel service genoemd lees ik) die je wilt aanpassen en dan moeten klikken op Uitgeschakeld en dan op OK te klikken.
Begrijp ik het dan goed dat wanner je dubbelklikt op een programma (service) en dan klikt op Uitgeschakeld dat dan desbetreffend programma ook niet opstart als je je pc aan zet en wat moet ik doen als ik later wil dat het programma weer wel opstart als ik mijn pc weer aan zet.Graag een eenvoudige niet zo'n moeilijk antwoord waarvoor mijn dank.Tunica/Sjaak

hai, als je op een service rechtermuisknop doet dan kan je automatisch selecteren. dat betekend dat ie bij het opstarten mee startt.

bedankt

hai, als je op een service rechtermuisknop doet dan kan je automatisch selecteren. dat betekend dat ie bij het opstarten mee startt.

Ik heb u begrepen.En als ik i.p.v Automatisch klik op Uitschakelen dan start het niet automatisch mee neem ik aan klopt dat,maar dan kan ik het programma (als vb Google desktop) waarvan een pictogram staat in mijn taakbalk nog wel daar op klikken en dan start dat programma toch wel op?als je dus kiest voor Uitschakelen dan is het toch zo dat die programma';s NIET opstarten bij het opstarten van de pc klopt dat en dat ik ze dus wel op een andere manier kan gebruiken (bv Via Start enz enz).Ik ben senior vandaar mijn misschien domme vragen.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Beste Tunica/Sjaak,

aller eest er bestaan geen domme vragen! :) geen mens weet alles.

het klopt wat je zegt dat programma's niet opstarten wanneer je deze uitschakelt. maar ik vind het niet slim om hier in te gaan wijzigen. het kan zijn dat een andere programma deze service nodig heeft.

ik adviseer je om via start-> uitvoeren-> msconfig en dan tabblad opstarten de programma's uit te schakelen die je niet wilt. dit is gemakkelijk.

Laatst bewerkt:
Beste Tunica/Sjaak,

aller eest er bestaan geen domme vragen! :) geen mens weet alles.

het klopt wat je zegt dat programma's niet opstarten wanneer je deze uitschakelt. maar ik vind het niet slim om hier in te gaan wijzigen. het kan zijn dat een andere programma deze service nodig heeft.

ik adviseer je om via start-> uitvoeren-> msconfig en dan tabblad opstarten de programma's uit te schakelen die je niet wilt. dit is gemakkelijk.

Fijn om te mogen horen dat domme vragen niet bestaan,maar soms voel je je zo dom.Ik heb u begrepen.Nog een vraagje als dat mag.Ik heb op mijn naam Tunica geklikt en daar heb ik informatie over mij zelf ingevuld,in de rubriek Over mij.Daar zag ik ook staan, Jabber IM.Ik heb geen idee wat dat is,dus Jabber weet ik niet wat het is maar ook de vermoedelijke afkorting IM weet ik niet.Kunt u mij het misschien uitleggen wat dit is.Vriendelijke dank Tunica?Sjaak

hai ik weet het ook niet precies maar ik denk dat het een soort van msn programma is. persoonlijk heb ik daar ook niks staan.

bedankt,

hai ik weet het ook niet precies maar ik denk dat het een soort van msn programma is. persoonlijk heb ik daar ook niks staan.

Geeft totaal niets hoor.Mag ik u nog wat vragen? Ik heb iets vreemds gezien op internet waar ik niets van begrijp.Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.Ik was op de site www.nu.nl en daar zag ik RSS bovenin staan.Dit zijn ,niet beter te weten ,zogenaamde Feeds.Als ik daar op klik dan zie ik dat ik een handig programma kan downloaden zodat ik het nieuws kan lezen.Dat heb ik dus gedaan.Ik zag ook op de site van NU.nl dat je er feeds kan in plakken door deze te kopieren en dan te plakken er in.Ik denk dat u wel begrijpt wat ik bedoel.Ik heb Dagelijkse tv tips er in geplakt en een van die tv tips was Radar,tot heden toe ging het prima maar als ik op radar klik dan zie ik niet de gelijknamige site maar mijn eigen site.Ik noem deze niet omdat dat afgeraden wordt i.v.m spam.Kan het zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb of ligt het aan NU.nl.Misschien kunt u het voor mij nakijken en dus ook hetzelfde doen als ik gedaan heb.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan