• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag aan Excel (2010) database deskundigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
Hallo,

Ik heb de volgende vragen gekregen waar ik zelf geen antwoord op weet, maar ik hoop iemand hier wel.

zie bijlage voor voorbeeld - waarin alles fictief is.

de vragen zijn deze :
1. is het mogelijk om na gefilterd te hebben op woonplaats OF postcode een mailing te doen
naar allerlei mensen die binnen de doelgroep vallen te versturen.
ECHTER - iedere mail is zeer persoonlijk.
dit omdat ieder zijn/haar eigen INLOG - WACHTWOORD via deze mail krijgt toegestuurd.

2. is bovenstaand mogelijk en dan zo dat je 4 of 80 of 2000 mensen tegelijk via de e-mail kan versturen
met ieder zijn/haar eigen persoonlijke gegevens er in.

In Word kan je dit wel en dan via een brief versturen of dit ook via e-mail als zodanig kan weet ik ook niet.

Bekijk bijlage Excel database voorbeeld.xlsx

groet en al vast bedankt voor de hulp.
 
ik denk dat dit met een stuke VBA code wel te doen is, maar...
je moet je misschien eerst eens serieus afvragen of je dat wel wilt als het gaat over inlogcodes. Hoe pricavy-gevoelig is die informatie, en hoe erg is het als meneer X toegang zou krijgen tot het account van mevrouw Y? Meneer X hoeft niet direct kwade bedoelingen te hebben, maar mogelijk is er opeens informatie toegankelijk die je liever niet op straat wilt hebben.
Er een realistisch risico dat er ergens een foutje zit, waarmee mogelijk inlog-gegevens in handen komen van de verkeerde personen. Zoveel meer namen in de lijst, en zoveel ingewikkelder (en automatischer) je het maakt, zoveel groter de kans dat dit gebeurt.
 
hallo Madmuppet,

De persoon in kwestie moet dit via haar werk gaan doen als het mogelijk is zo als ik hier boven voorstel.
"ik denk dat dit met een stuke VBA code wel te doen is "
zou je dit verder willen verklaren / uitleggen, want het zegt mij helemaal niets.
zet de uitleg met voorbeeld - een stap voor stap uitleg hier neer voor me aub.
 
Ad,

Het lijkt erop dat jij vanwege onvoldoende kennis van Excel/VBA niet geholpen kunt worden.
De vraag stel je blijkbaar ook nog eens voor een andere persooon.
Als je op zoek bent naar een kant-en-klare oplossing lijkt me dit daarvoor niet het juiste forum. Het heet niet voor niets 'help.mij' (wat dus iets anders is dan 'los-het-voor-me-op')
 
Laatst bewerkt:
sorrysnb,

maar als jij een ander kan helpen doe je dat dan?
ik wel, vandaar dat ik de vraag hier stel + ik ben er zelf ook mee geholpen indirect.
 
Je kan wel willen helpen, maar dit is - hoe noem je dat? - over your head.
Als die persoon niet weet wat VBA is, moet hij/zij er (zeker gezien het probleem dat je wilt oplossen) beter niet aan beginnen. Dat is vragen om problemen

Maar.... om je dan toch een beetje in de goede richting te helpen: Hier moet je zijn voor de betere excel-vragen-en-oplossingen: http://www.mrexcel.com/forum/forum.php
 
Volgens mij heb ik hier al 'iets' meer mensen geholpen dan jij.
 
Er is op deze site ook al de nodige codes geschreven over het versturen van emails via Excel.

Een ieder helpt op de site naar eigen kennis, ervaring en inzet. Het is m.i. niet verboden om een klant en klare oplossing te geven.
Volgens mij is het ook geen competitie om te bepalen wie het meest heeft geholpen, maar ik kan het mis hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan