• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag email bericht maken vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsdekker

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee bezig ben.

Wat wil ik:
Ik heb een rij met verschillende gegevens, deze gegevens wil ik verwerken in een email bericht. Als ik op bijv. cel A3 sta en ik druk op de knop moet hij de gegeven van rij 3 verwerken in het bericht. als ik op cel A7 sta de gegeven van rij 7.
Vervolgens moeten de de gegeven van de B kolom in de onderwerpregel komen en de gegeven van de C kolom is het bericht zelf.

Nou lukt het mij wel om de onderwerpregel en het bericht in een email te krijgen ik krijg dit alleen niet voor elkaar zoals ik omschrijf in regel 1.

Daarnaast wil ik dat mijn handtekening met plaatje (vanuit outlook) er altijd ondersta. Het enige wat ik voor elkaar krijg is of de handtekening staat er of mijn bericht staat er. Dus niet alle twee.

Zie bijlage voor de vraag

Hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee

alvast bedankt.

PS. ik heb al gekeken op rondebruin maar daar ben ik dus tot halverwege gekomen met mijn vraag.

Bijlagen

matthijsdekker,

Ik heb er niet erg veel verstand van maar als je deze code achter het blad zet geeft hij het regel nummer van waar je op staat.
Misschien heb je er wat aan om in je code te verwerken?
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  A = Target.Row
  MsgBox A
End Sub

Ik zou geen knop gebruiken maar met dubbelklik op een cel in kolom A
code achter het blad zetten en niet in module

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A2:A500")) Is Nothing Then
    onderwerp = Target.Offset(, 1).Value
    bericht = Target.Offset(, 2).Value

mailcode

End If
End Sub

Niels

Dankje Niels. Het dubbel klikken was niet bij me opgekomen maar het werkt perfect.

Nu is de enige vraag nog hoe kan ik mijn bericht die in een cel staat en een handtekening (incl plaatje) vanuit outlook mooi aan elkaar koppelen. Het is nu steeds of de een staat er goed of de ander staat er goed.

dit is wat ik tot nu toe heb

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A2:A500")) Is Nothing Then
    onderwerp = Target.Offset(, 1).Value
    bericht = Target.Offset(, 2).Value

Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim strbody As String

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = ""
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = onderwerp
        .Body = bericht
        .Display
    End With
    On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing

End If
End Sub

Dat moet ik aan iemand anders laten, ik werk niet met outlook.

Niels

toch nog even een vervolg vraag. mijn handtekening komt er alleen maar in als ik .htmlbody = bericht & "<br>" & .htmlbody invoer. en me text vanuit excel komt er alleen maar goed uit als ik .body = bericht & "<br>" & .htmlbody invul.

is er een mogelijkheid dat dit te combineren is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan