• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag: grafiek gebaseerd op tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelnew

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
1
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Heb enige kennis van Excel e.d.. Ik heb in het verleden al div grafieken en lijsten samengesteld.

Nu ben ik bezig met een volgend project:

- Het doel is om uiteindelijk piektijden van gebeurtenissen weer te geven. De datums waarop dit is voorgevallen is niet zo interresant.
- Ik heb kolommen: Datum/tijd/ actie (de laatste heb ik vanwege de gevoelige info weggelaten).

Wat ik niet voor elkaar krijg is:

- De Horizontale as, te voorzien van een notering, van 00:00/23:00 met een intertval per uur. Deze staat in de grafiek die ik heb gemaakt op de verticale.
- Automatische de verschillende tijden te verwerken in de grafiek. Ik wil graag dezelfde tijd groeperen (optellen).

Ik heb al diverse eerdere posts bekeken en de verschillende oplossingen geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik (en andere collega's) missen ergens de missing link.

Graag jullie antwoord en hopelijk een oplossing.

Bekijk bijlage Book1.xlsx
 
Dit kun je het beste doen met een draaigrafiek.
- maak eerst van je gegevens een excel tabel (Invoegen > Tabel). Dit voorkomt later problemen als je gegevens toevoegt.
- klik in de tabel en kies Invoegen > Draaitabel
- in de rij labels zet je Tijd, deze kun je groeperen per uur
- in de waarden zet je Nr met als functie count/aantal
- maak van deze draaitabel een draaigrafiek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan