vraag hoe dat moet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogiervmaanen

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
beste mensen,

zou iemand me kunnen uit leggen hoe ik dit moet maken (zie plaatje )
en wil ook een know met nieuw er op als ze daar op klikken dat er nieuwe sommen komen
en als ze op contole klikken wil ik dat de goede andwoorden groen worden en foute rood en een msgbox hoeveel van de 10 ze goed hebben

rekenen.jpg

alvast bedankt

met vriendelijke groet,
rogier van maanen

Een OnClick event handler maken voor de knop Controle die de volgende code uitvoert.

Code:
Dim CountCorrects
CountCorrects = 0
If TextBox1.Text = 90 Then ' Plaats hier het goede antwoord van de som
  TextBox1.BackColor = Color.Green
  CountCorrects = CountCorrects + 1
Else
  TextBox1.BackColor = Color.Red
End If
MsgBox "Er zijn " & CountCorrects & " van de 10 goede antwoorden gegeven."

De eerste t/m zesde herhaal je dan voor alle invoervelden.

Zeg maar als het al of niet lukt!

Laatst bewerkt:
ik wil niet zelf de sommen er in zetten maar automatische laten doen en dat als ze dan een antwoord geven of het dan goed of fout

Voor het genereren van willekeurige getallen tussen 1 en 100:

Code:
Dim Sommen1(9) As Integer
Dim Sommen2(9) As Integer
Dim Loop1 As Integer
Dim Loop2 As Integer
For Loop1 = 0 To 9
  Sommen1(Loop1) = Int((100 * Rnd) + 1)
Next
For Loop2 = 0 To 9
  Sommen2(Loop2) = Int((100 * Rnd) + 1)
Next

Het volgende herhalen voor elk label:

Code:
Dim GetRandomFromArray1, GetRandomFromArray2
GetRandomFromArray1 = Int(9 * Rnd)
GetRandomFromArray2 = Int(9 * Rnd)
Label1.Text = Sommen1(GetRandomFromArray1) + Sommen2(GetRandomFromArray2)

Voor de rest de zelfde code als ik aan het begin heb gegeven.

Ik heb overigens niet Visual Studio bij de hand op dit moment, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het (100%) werkt. :o

Laatst bewerkt:
het werk niet bij mij
ik heb een label 4 daar wil de som en dan dat ze bij texbox 1 dat ze daar de uitkomt zetten en als het goed is dat het groen word

If TextBox1.Text = Val(Label4.Text) + Val(Label5.Text) Then TextBox1.BackColor = Color.Green Else TextBox1.BackColor = Color.Red
If TextBox2.Text = Val(Label6.Text) + Val(Label7.Text) Then TextBox2.BackColor = Color.Green Else TextBox2.BackColor = Color.Red
If TextBox3.Text = Val(Label8.Text) + Val(Label9.Text) Then TextBox3.BackColor = Color.Green Else TextBox3.BackColor = Color.Red
If TextBox4.Text = Val(Label10.Text) + Val(Label11.Text) Then TextBox4.BackColor = Color.Green Else TextBox4.BackColor = Color.Red
If TextBox5.Text = Val(Label12.Text) + Val(Label13.Text) Then TextBox5.BackColor = Color.Green Else TextBox5.BackColor = Color.Red
If TextBox6.Text = Val(Label14.Text) + Val(Label15.Text) Then TextBox6.BackColor = Color.Green Else TextBox6.BackColor = Color.Red
If TextBox7.Text = Val(Label16.Text) + Val(Label17.Text) Then TextBox7.BackColor = Color.Green Else TextBox7.BackColor = Color.Red
If TextBox8.Text = Val(Label18.Text) + Val(Label19.Text) Then TextBox8.BackColor = Color.Green Else TextBox8.BackColor = Color.Red
If TextBox9.Text = Val(Label20.Text) + Val(Label21.Text) Then TextBox9.BackColor = Color.Green Else TextBox9.BackColor = Color.Red
If TextBox10.Text = Val(Label22.Text) + Val(Label23.Text) Then TextBox10.BackColor = Color.Green Else TextBox10.BackColor = Color.Red
MsgBox("Er zijn " & & " van de 10 goede antwoorden gegeven.")
End Sub

ik heb nu dit maar hoe kan ik de goede getallen laten zien in een msgbox

alvast bedankt

Als volgt:

Code:
Dim Count As Integer = 0

If TextBox1.Text = Val(Label4.Text) + Val(Label5.Text) Then
  TextBox1.BackColor = Color.Green
  Count = Count + 1
Else
  TextBox1.BackColor = Color.Red
End If

MsgBox("Er zijn " & Count & " van de 10 goede antwoorden gegeven.")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan