Vraag i.v.m Btw in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

libert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Hoi,
Ik heb een vraag ik heb een duits access programma voor een hotel rekening access file maar krijg het niet voor elkaar om de Mwst (btw)naar 7% aan te passen kan iemand mij hiermee helpen? En is het ook mogelijk om een knop op het beginscherm te plaatsen om dit zelf te kunnen aanpassen zo gauw dit veranderd. ik zal hem in een rar file uploaden.

Ik ben hier al een paar dagen mee bezig en krijg het niet voor elkaar.

Bij voorbaat dank

Hier kun je hem downloaden

In welk formulier zit die berekening?

Als je een naam invult en dan op weiter klikt verschijnt een knop rechnung schreiben als je daar op klikt kom je in het formulier waar de btw staat maar hij berekend nu 16% maar moet 7 zijn ik krijg het zelf niet voor elkaar

Hij doet helemaal niet zoveel, want het stikt van de duitse verwijzingen naar formulieren. Als Access ergens niet tegen kan, is het een verwijzing als:
[Formular]![Rechnung]![Rech].[Formular]![Text23].
Dit commando werkt alleen in de duitse versie. Verder wordt alles via macro's geregeld, en dat is niet alleen onoverzichtelijk, het is ook bijna niet meer te onderhouden. Ik zou dus eerst alles omzetten naar Procedures op de formulieren, en de naamgeving van alle velden aanpassen, want als ik een veldnaam zie als ![Text23]. ga ik zachtjes in een hoek zitten huilen...
Voor degene die het gemaakt heeft is het misschien nog wel te behappen, maar als buitenstaander zijn opdrachten als:

[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Kontrollkästchen26]=Ja
[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Preis] - [Formulieren]![zim Unterformular]![pr]-[Formulieren]![zim Unterformular]![Text4]
[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Menge] - =([Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Text23]-[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Text21])*[anzi]
[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Preis] - [Formulieren]![zim Unterformular]![pr]
[Formulieren]![Rechnung]![Rech].[Form]![Preis] - [Formulieren]![zim Unterformular]![pr]-[Formulieren]![zim Unterformular]![Text4]
echt niet te volgen...

Misschien kun je wat met onderstaande link. Hier vind Access sjablonen van de versie's 2000, 2003 en 2007.

Net zo als Michel, ben ik van mening dat je huidige database niet erg onderhoudsvriendelijk is. Welicht dat één van de sjablonen als voorbeeld kan dienen voor een nieuwe databse.

http://office.microsoft.com/en-us/templates/CT101527321033.aspx?av=ZAC

Mocht je besluiten om met één van de sjablonen verder te gaan voor een nieuwe database, vind je op onderstaande link informatie die wellicht als naslagwerk kan dienen. Tevens kun je natuurlijk ook hier je vragen stellen.

http://www.gratiscursus.be/

Is er misschien iemand die tegen een vergoeding zo een zelfde database nieuw wil maken en zo dat ik dan ook de btw zelf constant kan aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik zou je wel willen helpen, maar weet uit ervaring dat daar best veel tijd in gaat zitten, en die heb ik niet echt beschikbaar... Want je wilt waarschijnlijk liever gisteren dan vandaag een db hebben ;)

Is er misschien iemand die tegen een vergoeding zo een zelfde database nieuw wil maken en zo dat ik dan ook de btw zelf constant kan aanpassen.
Ik heb een programma geschreven met facturering o%, BTW verlegd, EU BTW, 6%, 19% en ben bezig met 6% en 19% aan te passen naar BTW Laag en BTW Hoog, zoadat ik flexibel de zaak kan aanpassen. Voor vragen en uitleg gewoon even contact met mij opnemen
huubbakker@efbecom.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan