Vraag ivm drivers en forceware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raffeltje

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hoi,

ik ben niet zo thuis in drivers en forceware, maar ik begrijp dat je voor spellen te spelen wel het beste de meest recente drivers en forceware kan hebben.

maar nu mijn vraag: wat is het verschil tussen forceware en gewone drivers? moeten ze allebei up to date zijn? kunnen ze met elkaar draaien? of is het zo van je hebt of forceware of normale drivers.

want er is een nieuwe driver beschikbaar voor mijn vid kaart (toen net nog gecheckt) ik had 175.19 en er is nu schijnbaar 178.24. verder staat er een installer van forceware 169.21 op (weet niet zeker of die erop staat hoe kan ik dit zien), maar weet niet hoe ik kan controleren of er een nieuwere versie van is. (op de nvidea site zie ik alleen drivers staan).

ook wil ik weten of mijn forceware ook weggaat als ik mijn drivers verwijder en wil ik vragen hoe ik die erop nieuw op moeten zetten als ik de nieuwe driver heb geïnstalleerd (alleen in geval van dat ze beiden moeten/kunnen draaien).

(video kaart: Nvidea 8600 GT)

wat kan ik dus nu het beste doen?

ForceWare is de naam die Nvidia aan haar videokaartdrivers heeft gegeven. De nieuwste drivers zijn niet per sé de beste. Persoonlijk zou ik alleen updaten wanneer je problemen hebt om bepaalde games te spelen, zelf heb ik al genoeg nvidia driver ellende achter de rug.

Ik sluit me aan bij de vorige poster: Installeer niet zomaar 'de nieuwste drivers'. Beter (als je dan toch moet updaten) alleen drivers nemen waarbij (in de naam van de driver of bij de uitgave-notities) staat dat het WHQL gecertificeerde drivers zijn.
WHQL betekent grondig getest door Microsoft, en dus is dan de kans op ellende zo goed als 0%. :thumb:

Succes,

Tijs.

178.24_geforce_winxp_32bit_international_whql

dit is het bestand het is dus wel whql maar als ik het nu goed begrijp is forceware hetzelfde als drivers? dus als ik zeg maar deze update dan hoef ik niet ook nog eens forceware te updaten?

Forceware is gewoon een naam die Nvidia eraan geeft, maar elke naam is goed.

Die driver die je noemt in je laatste post is WHQL gecertificeerd, dus die zou in aanmerking komen (als je XP hebt).

Succes,

Tijs.

en dan gewoon oude eraf halen en dan de nieuwe erop zetten (dat programmaatje aanklikken) toch?

en dan gewoon oude eraf halen en dan de nieuwe erop zetten (dat programmaatje aanklikken) toch?

Doe het zo: Download die nieuwe driver alvast, ga dan naar Programma's verwijderen en toevoegen (Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl), verwijder de oude driver software, en zodra helemaal afgerond, daarna inderdaad dubbelklikken op het dat bestand waar je het over had.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan