• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag ivm. factuurtemplate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crumpler512

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2015
Hallo allemaal

Ik heb een Excel file gemaakt zodat ik alle facturen snel kan opstellen.
Ik heb dus meerdere type activiteiten dus ik heb per activiteit een andere template (vooral logo / voorwaarden).

Ik heb een keuze menu gemaakt dat gelinkt is aan de ontvanger (klanten) wat perfect werkt.
Nu heb ik een 2e keuze menu gemaakt dat gelinkt is aan de pagina "prijslijst" en dit werkt ook perfect, alleen als ik nieuwe producten wil toevoegen komt er #N/B te staan.
De prijs is juist ingegeven in de prijslijst, maar toch werkt het niet.

Bv. helemaal onderaan in de prijslijst staan 3 drumles type's met bijhorende prijzen. Waarom worden deze niet juist weergegeven in mijn template als ik ze kies? Zie ik iets over het hoofd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw productenlijst loopt maar tot rij 45 en je probeert iets te zoeken wat in rij 49 50 of 51 staat.

Ik werk op Excel 2015 en vind die optie niet. Iemand een idee hoe dit in die versie heet?

EDIT: top, gevonden!
Iemand ook een idee, als ik snel iets wil zoeken (er is maar 1 lijst, maar die is wel lang) ik gewoon een trefwoord kan intypen en dan de opties uit de lijst er dan vanzelf onderkomen?

Laatst bewerkt:
Xl-2015 is voor Apple?

Je kan zoeken gebruiken waar het bij jouw staat weet ik niet of een filter gebruiken.

Inderdaad de Mac versie.
Iemand die de code weet om dus de functie toe te voegen, zodat ik de lijst zie maar ook de 1e letter kan intypen en dan de opties erop komen

Laatst bewerkt:
2e vraag: hoe kan ik onderaan m'n factuur tekst in combinatie met een link naar de factuurnummer zetten?

Dus:
Gelieve het bedrag te betalen binnen 14 dagen (met hier de factuurdatum+14dagen) op rekeningnummer 12345 onder vermelding van factuurnummer (met hier factuurnummer die bovenaan staat)

Dat zal iets in deze vorm worden.

Code:
="Gelieve het bedrag te betalen binnen 14 dagen "& TEKST(B15+14;"dd-mm-jjjj")&" op rekeningnummer 12345 onder vermelding van factuurnummer "&E15

Dat zal iets in deze vorm worden.

Code:
="Gelieve het bedrag te betalen binnen 14 dagen "& TEKST(B15+14;"dd-mm-jjjj")&" op rekeningnummer 12345 onder vermelding van factuurnummer "&E15

Top, datum werkt perfect alleen de factuurnummer werkt niet. Iets vergeten?

Bedankt!!

Iemand ook een idee, als ik snel iets wil zoeken (er is maar 1 keuzemenu lijst, maar die is wel lang) ik gewoon een trefwoord kan intypen en dan de opties uit de lijst er dan vanzelf onderkomen?

Jouw voorbeeldje bevat in mijn optiek een beetje teveel opmaak en lege rijen en nog andere dingen. Maak van jouw prijslijst een aaneengesloten geheel.

In het voorbeeldje een methode hoe je met gegevensvalidatie vrij eenvoudig kan filteren. De tab 'mijnlijst' kan je lezen als jouw prijslijst (Mits ontdaan van al het onnodige). In de tab 'zoeken' staat een gegevensvalidatie waar je eerst een gedeelte van jouw zoekwaarde kan opgeven en vervolgens heb je een gefilterde keuzelijst.

Bijlagen

Bedankt. Waar en hoe pas ik dus aan in mijn Excel hoe ik kan zoeken? Ik vind het niet onmiddellijk.

Bekijk het voorbeeldje eens goed en probeer dit toe te passen. En anders plaats jouw voorbeeldje zonder al die hinderlijke opmaak.

Helaas rijkt m'n excel kennis niet zo ver en stel ik de vraag hier om snel een duidelijk antwoord te krijgen.

Nog een vraag:
In cel A45 heb ik deze tekst staan:

(BIC AXAB BE 22) onder vermelding van het factuurnummer ###

Nu wil ik het factuurnummer dat ik bovenaan invul (E16) laten terugkomen in de tekst in A45 onderaan. Ik heb al even liggen zoeken maar krijg t niet werkend. Iemand een idee?

Als ik in een andere lege cel =E16 invul werkt dit uiteraard wel, maar in combinatie met de tekst ervoor dus niet.

Bedankt!!

Laatst bewerkt:
Misschien werkt dit in A45:

="Jouw tekst"&E16

Dus jouw tekst tussen aanhalingstekens.

Kees

Super, dit werkt inderdaad! Bedankt!
Vraag 2:
Kan iemand deze Excel leek ook nog makkelijk uitleggen hoe ik kan instellen dat ik in m'n gegevensvalidatie van m'n producten kan zoeken op letter? Als ik nu de tab open klik zie ik de gehele lijst, maar ik wil bv. een beginletter kunnen intypen en dan de keuzes zien die met die letter beginnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan