Vraag ivm query's

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickmassage

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Hallo!
Ik heb morgen examen over access en bij een herhalingsoefening zijn er nog enkele dingen die mij niet lukken.

Zou iemand mij soms bij hetvolgende kunnen helpen:

11. Maak een lijst van alle klanten (voornaam, naam, adres, postcode en gemeente) met dezelfde voornaam.

12. Zijn er klanten met hetzelfde adres (het adres en postcode moet uniek zijn)?

Beide opdrachten moeten met een query gemaakt worden

Indien je de database nodig hebt, waarmee we deze oefening moesten maken: klik hier

Maak 2 dezelfde query's met de door jou aangegeven gegevens.

Vooer bij de criteria je vraag in tussen [ ] bv.

[Type de voornaam]

Open daarna de query

De 2e query kun je nu wel zelf verzinnen. ;)

mvg
Charles

@Charles:

dat begrijp ik, maar ik bedoelde de vraag eigenlijk anders...

Het is niet de bedoeling dat alle klanten worden weergegeven met een bepaalde voornaam (die door de gebruiker wordt ingegeven), maar wel dat alle klanten worden weergegeven die een voornaam hebben die nog minstens één andere klant in dezelfde database heeft..

Dus stel dat mijn klantentabel volgende klanten bevat:
Nick Massagé, Koen De Bock, Piet Taels, Koen Baert, Nick Steels, Bart Simpson

Dan moet de query volgende klanten weergeven:
Nick Masagé, Koen De Bock, Koen Baert, Nick Steels

Waarom?
Omdat hun voornaam minstens 2x voorkomt in de database "Klant"

Laatst bewerkt:
Maak een Query op basis van de tabel Klanten. Selecteer 2 keer het veld voornaam. Zet de 1e op Count(Aantal) en de 2e op Group by.

Maak nu een 2e Query op van de tabel Klanten en de 1e Query. Selecteer de klantgegevens uit de tabel klanten plus AantalVanklantvoornaam uit de 1e query. Zet de criteria >1 bij AantalVanklantvoornaam (eventueel verbergen).

Je 2e query is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je misschien een query bouwen voor controle op dubbele records?

mvg
Charles

Bijlagen

• Query.JPG
    Query.JPG
    74,1 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan