• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag je over automatisch een formule vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
314
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier gemaakt. Als dit formulier is gevuld en er wordt weggeschreven dan wil ik dat hij in de laatste cel automatisch een formule vult. Nu kan je dit misschien doen middels de optie voorwaardelijke opmaak, maar het lijkt mij mooier als dit vanuit vba code plaatsvindt.
Code:
Private Sub Wegschrijven1_Click()
Range("A" & CStr(Rows.Count)).End(xlUp).Select
ActiveCell.Offset(1, 0).Value = Datum1.Text
ActiveCell.Offset(1, 1).Value = Straatnaam1.Text
ActiveCell.Offset(1, 2).Value = Huisnummer.Text
'gegevens bert
ActiveCell.Offset(1, 3).Value = Bertaanwezig.Text
ActiveCell.Offset(1, 4).Value = Tijdbert1.Text
ActiveCell.Offset(1, 5).Value = uurloonbert1.Text
'gegevens Arjan
ActiveCell.Offset(1, 6).Value = ArjanAanwezig.Text
ActiveCell.Offset(1, 7).Value = Tijdarjan1.Text
ActiveCell.Offset(1, 8).Value = UurloonArjan1.Text
'gegevens eric
ActiveCell.Offset(1, 9).Value = Ericaanwezig.Text
ActiveCell.Offset(1, 10).Value = TijdEric1.Text
ActiveCell.Offset(1, 11).Value = Uurlooneric1.Text

ActiveCell.Offset(1, 12).Value = "=F" & Rownumber [COLOR="Red"]Hier houdt het verhaal op. Hij zet in de cel wel F wat ook logisch is, maar eigenlijk wil ik F-rijnummer
+ I-rijnummmer[/COLOR]

End Sub

Wat doet Allard wederom fout....En waarom krijgt hij Rsi en vierkante ogen van Excel........Oh nee das een ander forum :p

Groet,
Allard
 
Allard,

Check deze eens:
Code:
ActiveCell.Offset(1, 12).Value = "=F" & ActiveCell.Row & "+" & "I" & ActiveCell.Row
 
Allard,

Check deze eens:
Code:
ActiveCell.Offset(1, 12).Value = "=F" & ActiveCell.Row & "+" & "I" & ActiveCell.Row

:D Dan maar een combinatie van Rownumber and Activecell...Knippen, wassen en watergolven en je krijgt Active.Cell.Row :) Bedankt Demeter voor je reactie. Wat mij trouwens opviel, is dat als je offset voor de eerste keer gebruikt (als invul oefening), dan werkt de formule niet. Op een of andere manier krijg je dan F1+L1+I1 (en de rest) (terwijl je op row 2 zit) Ik heb ervoor gekozen om de formule aan te passen en ervan te maken
Code:
ActiveCell.Offset(1, 12).Value = "=F" & ActiveCell.Row+1 & "+" & "I" & ActiveCell.Row+1 etc.

Dan hebben we hem wel aan de praat op de correcte wijze

Groet en heel erg bedankt,

Allard:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan