matthiej88
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2010
- Berichten
- 85
Hallo mensen!
Ik wil in een excelblad gegevens sorteren op alfabetische volgorde. Hij moet sorteren op de gegevens in kolom B.
In kolom B staan de hoofdpunten, en in Kolom C de punten die daaronder vallen. Echter, als in kolom C iets staat, staat in kolom B niets. Bij het sorteren op kolom B zet hij daarom alle rijen met een waarde in kolom B op alfabetische volgorde en de rest van de waarden staan daar onder.
Het voorbeeld in de bijlage zal wat duidelijkheid scheppen denk ik
De vraag is dus, hoe zorg ik dat hij dit op een goede manier sorteert.
Ik wil in een excelblad gegevens sorteren op alfabetische volgorde. Hij moet sorteren op de gegevens in kolom B.
In kolom B staan de hoofdpunten, en in Kolom C de punten die daaronder vallen. Echter, als in kolom C iets staat, staat in kolom B niets. Bij het sorteren op kolom B zet hij daarom alle rijen met een waarde in kolom B op alfabetische volgorde en de rest van de waarden staan daar onder.
Het voorbeeld in de bijlage zal wat duidelijkheid scheppen denk ik

De vraag is dus, hoe zorg ik dat hij dit op een goede manier sorteert.