Vraag koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick341

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2002
Berichten
226
Hey,

IK heb een paar jaar oude Packard Bell computer, met daarin een AMD Duron 800MHZ Processor, Nu is mijn probleem, Als mijn PC een half uur aanstaat gaat hij uit (zwart beeld) en pas na een half uur afkoelen doet hij het weer, nu heb ik er zo'n groote ventilator (meestal vor in de zomer bij warm weer) tegen mijn open kast gezet en dit werkt. NU word hij alsnog 45 graden, maar hij blijft aan.

Nu is mijn vraag, zou het helpen als ik een andere koeler zou kopen? Zojah zou DEZE dan goed zijn???

Want eigenlijk wil ik mijn pc gaan overclocken, maar eerst moet hij maar eens normaal gaan werken.

Okeej, mijn pc staat nu 10 min aan en is al 43 graden en niet overgeclockt, plus dat die grote ventilator erop staat en het hier in mijn kamer 10 graden is, is dit normaal???

*zit erover na te denken even naar de mycom te rijden*

MVG Nick
 
??
hmmz what heb je er aan om een duron te overclocken ?
ik bedoel er mee dat het niet echt de moeite is voor het,
risico.
wil je wel doen zorg dan dat je eerst een paar dingen,
heb.
zo als silver artic pasta de strip op standaard cooler,
voldoet dus niet.
en een betere cpu cooler met koper cool blok.
 
ik heb geen goede ervaring met coolmaster.
meestal zijn dat de boxed coolertjes standaard dus.
 
Laatst bewerkt:
Buiten het feit dat het geen zin heeft een Duron over te klokken, zit je ook nog met een Packard Hell(bell), hiermee heb je niet eens de kans iets te overklokken. De Bios geeft je daarvoor gewoon geen mogelijkheid.:(

Over je probleem van uitvallen, is het koelbok en processor fan wel vrij van stof?
 
En vaak heb je in de bios de mogelijkheid om de FAN-speed te verhogen. Ik weet niet zeker of dit bij Packard Bell ook het geval is, zoek eens in je bios!
 
Al gekontroleerd of er genoeg koelpasta tussen je koelblok en processor zit?
 
zit je ook nog met een Packard Hell(bell),
Dat zijn wel heel rare woorden Crash :p
PB computers daar moet je inderdaad niet mee gaan overclocken. Lijkt mij beter dat je eens naar een nieuw systeem gaat kijken,er zijn op het ogenblik hele mooie PB machines te koop :D
 
Geplaatst door klepzeikers

Dat zijn wel heel rare woorden Crash :p
PB computers daar moet je inderdaad niet mee gaan overclocken. Lijkt mij beter dat je eens naar een nieuw systeem gaat kijken,er zijn op het ogenblik hele mooie PB machines te koop :D
Mooie Packard Hells.:confused:
Bestaan die dan.:p
 
Ze zijn iig goedkoop!
Jullie betalen gewoon veel teveel voor die andere zogenaamde betere computers tarabass :p
Mooie Packard Hells.
Jazeker Crash,die zijn er, ze zijn zelfs zo mooi dat jij er ook al doe je nog zo je best met aanpassen van de kast(modden) er niks mooiers van kan maken.:p
Jullie zijn gewoon stik jaloers:D
 
Hmm, betaal liever iets meer. Kan ik hem lekker overclocken..:cool:

Ennuh, niet crash zn casemod afzeiken he ;)
 
Ennuh, niet crash zn casemod afzeiken he
Ik zeik hem helemaal niet af,vind het juist heel mooi om te zien wat hij allemaal maakt ( misschien weer eens tijd voor nieuwe fotos crash ), maar ik denk dat hij zelf wel begrijpt dat hij via casemodden nooit het zelfde resultaat zal gaan bereiken. Vandaar die rare uitspraken van hem;)
 
Ik heb nog nooit van die lelijke plastic kasten gezien, als die van PB.
Dan heb ik nog liever een oude kartonnen doos als pckast...

Volgens mij krijgt PB alle mislukte kastontwerpen, om zo de prijs laag te houden...
 
@klepzeikers,
het gaat niet alleen om het uiterlijk van de kast, maar ook om de inhoud.
(Daar doelde ik meer op)
 
Ik weet het Crash,was ook meer een dolletje:D
En smaken verschillen, design wordt niet door iedereen mooi gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Een dolletje is altijd leuk.:p

Het grootste bezwaar van kant en klare pc's(Packard bell, Dell, Compaq) vind ik, dat je bijna niks met het Bios kunt doen.
Fijn afstellen is er niet bij.:(
 
Geplaatst door crash
Een dolletje is altijd leuk.:p

Het grootste bezwaar van kant en klare pc's(Packard bell, Dell, Compaq) vind ik, dat je bijna niks met het Bios kunt doen.
Fijn afstellen is er niet bij.:(

Evenals met Compaq, maar dat terzijde.
 
En wat is nu de oplossing voor de vraag steller?
Kijk je koeling eens goed na en of er genoeg koelstof tussen je koelblok en de processor zit.

Trouwens P.B. is een hel.
 
Geplaatst door XP_PC
Evenals met Compaq, maar dat terzijde.
Ik noemde Compaq ook al op.;)


@Nick341,
Geplaatst door crash
Over je probleem van uitvallen, is het koelbok en processor fan wel vrij van stof?

@klepzeikers
Geplaatst door klepzeikers
( misschien weer eens tijd voor nieuwe fotos crash )
Kan nog wel even duren, gezien ik zelf geen digitale camera heb en die dus steeds moet lenen.:(
Daarnaast ligt de Casemod momenteel uit elkaar.
(Moederbord is stuk en terug naar de winkel)
 
Het grootste bezwaar van kant en klare pc's(Packard bell, Dell, Compaq) vind ik, dat je bijna niks met het Bios kunt doen.
Daar ligt nu net het probleem,waarom mensen altijd zeggen Packard Hell.
Dit zijn kant en klare computers zoals je al zegt. De markt waar PB zich op richt zijn de gebruikers die gewoon het liefst de stekker in het stopcontact steken en de boel werkt. Alles voorgeinstald dus ze kunnen zo beginnen. Problemen beginnen als mensen zoals de vraagsteller hun pc willen overclocken of andere extreme dingen gaan doen. Ben je van plan dat te gaan doen dan is een PB computer zekers een Packard Hell,want daar zijn ze niet voor bedoelt. Naar mijn mening heeft de gebruiker dan een verkeerde keus gemaakt in de aankoop van zijn computer.
Maar ja , we gaan nu zover dat ik eigenlijk een eigen vraag zou moeten gaan stellen op het forum . Daarom Nick 341 kijk inderdaad je koelpasta eens na,computeren met een open kast en ventilator is natuurlijk niet goed. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan