Vraag m.b.t. 5.1 surround geluid set.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjiro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjiro

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Ik heb een vraagje m.b.t. mijn 5.1 surround set. Ik heb vanmorgen een nieuwe geluidsset op de kop getikt en deze aangesloten op mijn PC. Nu is het probleem dat de subwoofer het prima doet en ook de 2 voorste boxen. Ik heb echter 3 speakers (2 achter en de speaker die je achter je beeldscherm bijvoorbeeld kan zetten (ben de naam even kwijt), hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) die niet werken. Het gaat om de Creative Inspire T6100 geluidsset.

Het frappante is dat als ik een test doe via mijn VIA HD Audio Deck er uit alle speakers geluid komt. Enkel als ik muziek wil luisteren of een HD DVD wil bekijken komt er slechts door 2 speakers geluid.

Ik zal even wat gegevens verstrekken van mijn PC. Ik sluit de jack (groen, oranje, zwart) aansluitingen overigens aan op mijn moederbord.

Moederbord: ASRock A780GXH/128M
VIA HD Audio Deck
Configuraties XP

Ik hoop dat jullie mij wellicht kunnen helpen :).
Bij voorbaat dank.

hallo,

De DVD/CD moet natuurlijk wel 5.1 audio ondersteunen. Muziek is vaak stereo (2.1 ondersteuning) en komt daarom alleen maar uit de voorste 2 + de subwoofer. Dus ik denk dat daar je probleem ligt.

Gr, Pannakru

Laatst bewerkt:
Jongens het is al gelukt. Het bleek een heel simpel hokje te zijn dat ik af moest vinken in mijn VIA HD Audio Deck. Toch bedankt voor de moeite :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan