Marcovraag
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 16 feb 2016
Beste allemaal,
Ben bezig een rapportage te filteren uit een inputblad.
Opmaak etc. volgen al automatisch, nu zit ik echter met één gedeelte van de macro die in niet voor elkaar krijg..
Heb een filter staan op kolom "no. 1", van laag naar hoog. So far so good..
Nu willen degene die de rapportage gaan gebruiken echter ook het volgende:
* No. 1 heeft een aantal gelijke nummers. Ze willen dat alleen de rijen getoont worden met de hoogste letter in kolom no. 2. (waar voor het gemak ook cijfers voor staan).
* Als uitzondering:
* Alle x regels in no. 1 moeten blijven staan.
* Alle regels met woorden in kolom no. 2 moeten blijven staan.
* Kan voorkomen dat er twee verschillende getallen in no. 2 komen te staan, terwijl het cijfer in no. 1 gelijk is. Dan moet van beide cijfers in no. 2 degene met de hoogste letter blijven staan.
Vanwege vertrouwelijke info heb ik even een voorbeeldje gemaakt, zie bijgevoegd.
Alvast dank!
Bekijk bijlage Test-voorbeeld.xlsx
Ben bezig een rapportage te filteren uit een inputblad.
Opmaak etc. volgen al automatisch, nu zit ik echter met één gedeelte van de macro die in niet voor elkaar krijg..
Heb een filter staan op kolom "no. 1", van laag naar hoog. So far so good..
Nu willen degene die de rapportage gaan gebruiken echter ook het volgende:
* No. 1 heeft een aantal gelijke nummers. Ze willen dat alleen de rijen getoont worden met de hoogste letter in kolom no. 2. (waar voor het gemak ook cijfers voor staan).
* Als uitzondering:
* Alle x regels in no. 1 moeten blijven staan.
* Alle regels met woorden in kolom no. 2 moeten blijven staan.
* Kan voorkomen dat er twee verschillende getallen in no. 2 komen te staan, terwijl het cijfer in no. 1 gelijk is. Dan moet van beide cijfers in no. 2 degene met de hoogste letter blijven staan.
Vanwege vertrouwelijke info heb ik even een voorbeeldje gemaakt, zie bijgevoegd.
Alvast dank!
Bekijk bijlage Test-voorbeeld.xlsx
Laatst bewerkt: