Vraag mbt aanschaffen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrD01

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Beste,

Ik heb momenteel de UPC alles in 1 pakket 50MB internet. Tot nu toe heb ik nergens last van, maar als ik bijvoorbeeld boven ben op mn kamer. Dan heb ik niet zo'n sterke WI-FI verbinding, na enige wat gegoogle heb ik wat gevonden over een router.

Mijn vragen;
-Waarom heb je een router nodig
-Is het verstandig om een router aan te schaffen
-Krijg ik hierdoor een nog beter data verbinding, als ik op zolder of in de tuin ben?
-Is het lastig om een router aan te sluiten (niet echt technisch)? Of moet je nog veel prakken in de instelling:) De kennis die ik hier heb, is dat ik alleen de NAT-Type kan veranderen van 3 naar 1 of 2 en eventueel wachtwoord van je router veranderen.

Ook heb ik via mycom twee routers gevonden, deze zijn:
-http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-Netwerk-Wireless-Router/Sitecom-WLR4000-Wireless-Gigabit-Rout/1162796
-http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-Netwerk-Wireless-Router/Sitecom-WL351-300N-X3,GB-Router/245841

Hier heb ik ook een paar vragen over:
-Welke adviseren jullie mij om eventueel een aan te schaffen
-Is er een groot verschil tussen deze twee
-en is het zo, wanneer de router is aangesloten er gelijk een WPA/2 of... beveilig op zit, of moet ik dit zelf aanmaken?

Waarvoor ik dagelijks internet gebruik is bijvoorbeeld, voor het downloaden van muziek, sociaal media, Werk, School etc. eigenlijk normaal gebruik.

Uit welke van deze twee routers zou ik de beste presentatie uit kunnen halen of is de verschil nihil?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Mr.D

Als je al een wifi verbinding hebt, heb je al een router van UPC. Geen idee of dat een beetje qualiteit is, maar ik heb zelf alleen een modem en dan moet je dus wel zelf een router aanschaffen. In principe vind ik dat ook wel fijn, want de meeste meegeleverde routers door internetleveranciers zijn door de bocht genomen vaak rotzooi.

Ik zou een beetje research moeten doen om nu te kunnen zeggen wat de beste oplossing is in jouw situatie. Persoonlijk zouik nooit een sitecom kopen. Het is redelijk goedkoop, maar mijn ervaring met sitecom is dat ontwikkeling van drivers en software stopt zodra het eerste doosje in de winkel ligt.

uhumm idd, daar heb je wel in een punt in. Maar wat voor router raad jij aan dan? De modem die ik van UPC heb gekregen is van cisco, er zijn namelijk zo veel routers op de markt. En deze sitecom kwam de beste uit de test volgens de consumentenbond.

Ik heb namelijk geen zin, dat wanneer ik gebruik maak van een router dat de verbinding uit valt of zoiets....

Het probleem is meer dat een router achter een router problemen kan geven. Als het puur voor wireless is kun je ook kijken naar een range extender. Als je blij bent met de opties van de huidige router is dat een oplossing. Indien de router-functionaliteit van de cisco uitgeschakeld kan worden kun je ook nog een eigen router erachter hangen.

Heb je een mogelijkheid om een kabel naar boven te trekken?

Hoi,

Uhumm, het gaat mij eingelijk puur om het bereik. Want als ik bv op mn tel of ipad boven op mn kamer ben, dan heb ik maar een paar streepjes. Dus eingelijk is een router voor mij niet echt van belang (of toch wel) als het anders opgelost kan worden.

Zo"n range extender klinkt goed, maar hoe werkt het? Is het gewoon plug and play daar gaat mij voorkeur naar uit en wat is een goede extender? Heb jij er ervering in en miss een suggestie welke ik kan gebruiken...

Maar wat ik wel een tijdje had, toen ik eenmaal aan het downloaden was. En ik tegelijk op het web surfen wilde surfen de paginas extreem traag werden geladen. Ik heb dit kunnen oplossen door in mijn router te gaan en het volgende uitgezet "Block IP Flood Detection". Toen ik dit eenmaal had uitgezet heb ik tot heden geen last van het lang wachten ect..

Exuses voor mijn late reactie :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan