• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt draaitabel + grafiek instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemiddag,

Bijgaand een bestandje waarin een grafiek gekoppeld is aan de draaitabel. De bron hiervan zijn budgetten en actual geleverde data over het jaar 2019 en 2020. In de grafiek wil ik graag alleen de Actual van 2019 en het budget + actual van 2020 zien. Ik wil dus niet het budget van 2019 zien en wel die van 2020. volgens mij is het vrij simpel op te lossen, maar ik ben al enkele uurtjes aan het struinen op 't internet, maar kom er niet uit.

Bijlagen

draaigrafieken laten zich niet zo gemakkelijk om de tuin leiden.
Snelste workaround zal waarschijnlijk die ene lijn selecteren zijn en de lijn op "geen" zetten en de markering eveneens op "geen" zetten.
Ze blijven maw. fysiek aanwezig maar niet langer zichtbaar.

In de bron de budgetwaarden van 2019 verwijderen is quick en dirty.
Een kolom "Budget2020" toevoegen aan de brontabel met een geschikte formule is wat netter.
Power Query de transformatie laten doen is beter.

Tip: maak van je brontabel een tabel (ctrl-L).
Tip: kies een gecombineerde draaigrafiek, met de actuals als kolommen en het budget als lijn.

Bekijk bijlage 353188

Hoi,
Ik heb bovenstaande met berekend veld geprobeerd en dit werkt inderdaad goed. Het enige is dat bij mijn poging Budget 2020 nog wel wordt getoond in de legenda van de draaigrafiek. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan