• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajhulsker

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo hallo,

Ik heb een draaitabel gemaakt. De draaitabel voegt automatisch een laatste kolom "eindtotaal" toe. Is het mogelijk in de laatste kolom ipv het eindtotaal een alternatieve berekening te maken, bijvoorbeeld de eerste kolom minus de tweede kolom?

Alvast bedankt!

AukeJan

Volgens mij gaat dat niet lukken. In een draaitabel ziten verborgen functies die je niet zomaar veranderen kan.

In dat opzicht zou je kunnen werken met (in 2003) de optie LIJST in 2007 Tabel genaamd.

Kijk hier even wat je kunt met Lijst.

Laatst bewerkt:
Ja dit is zeker mogelijk en niet moeilijk. Je kan de draaitabel zelf een berekening laten maken.

En je kan eindtotaal weg laten (zowel voor de rij als voor de kolom).

Het is erg simpel. Als je op de draaitabel gaat staan, komt er als het is rechts een extra draaitabel menu in beeld. klik dan op draaitabel -> formules -> bereken veld. Dan kun je het een naam geven en daar onder de berekening laten maken. Erg simpel!

Suc6!

Laatst bewerkt:
Fantastisch, het is gelukt. Die tip van berekend veld heeft mij geholpen, daar kun je echt alle kanten mee op. Berekend item is trouwens is sommige situaties ook erg handig!

Bedankt weer!

AukeJan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan