• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt richting enter/tab toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hoi Allemaal,

Even een vraag. Ik heb een sheet waarin adressen wil invullen met een indeling als een soort van etiket.
Ik weet hoe je de richting van je tab/enter toets kan wijzigen en ook hoe ik cellen moet beveiligen, dus dat is niet het probleem.
Want ik wil natuurlijk per etiket de gegevens in voeren.
2 etiketten naast elkaar waarbij ik eerst de linker wil doen en dan de rechter en daarna naar de 2 etiketten daaronder.

Nu heb ik ook al een stukje coding gevonden om ervoor te zorgen dat de cursor naar het juiste veld beweegt (heb ik erin geplakt en enigszins aangepast).
Echter het lukt mij niet door het etiket te lopen met de coding zoals ik dat wil, als ik de sheet beveilig.

Is daar een oplossing voor, want ik wil nl dat anderen niet de velden kunnen wijzigen met bijv Naam en achternaam of Adres etc

Wie kan mij helpen.

Dank alvast

Groet Gosee

Bijlagen

Waarom gebruik je er niet een Userform voor? Dan heb je er totaal geen omkijken naar.

Of maak een standaard lijst met daarin elke regel 1 adres.
Via vertikaal zoeken kun je de lijst krijgen zoals het er nu uitziet.

Hier een vbtje zoals ik ingedachte had.
in 2e tabblad alle gegevens plaatsen
in 1e tabblad via validatie lijst de naam kiezen overige gegevens verschijnen automatisch.
Je kunt dus zelf de volgorde kiezen van je 'etiketten'

Bijlagen

Hier een vbtje zoals ik ingedachte had.
in 2e tabblad alle gegevens plaatsen
in 1e tabblad via validatie lijst de naam kiezen overige gegevens verschijnen automatisch.
Je kunt dus zelf de volgorde kiezen van je 'etiketten'

Ja dat was ik in 1e instantie van plan.
alleen ik maak het voor iemand anders en die wil dat niet:(

Dus vandaar mijn vraag

Waarom gebruik je er niet een Userform voor? Dan heb je er totaal geen omkijken naar.

Daar ben ik nog niet in thuis, daar zou ik me dus in moeten verdiepen en ik maak het voor iemand anders die had wat haast

Probeer hem / haar te overtuigen dat dit een betere manier van werken is.:thumb:

Of maak een standaard lijst met daarin elke regel 1 adres.
Via vertikaal zoeken kun je de lijst krijgen zoals het er nu uitziet.

Ja ik begrijp je echter het is voor iemand anders en die wil maar 1 sheet hebben

Ik blijf erbij dat een Userform hiervoor de beste en makkelijkst te realiseren oplossing is. Ook heb je dan nog steeds maar 1 sheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan