• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geddie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Beste lezers,

Ik ben in Excel 2007 bezig met een rekenblad waarmee je milieuvriendelijkheid kan bepalen. Nu wil ik de aan de uitkomst van de berekening een energielabel toekennen. Ik heb dit geprobeerd met voorwaardelijke opmaak, maar dit geeft nog niet helemaal het gewenste resultaat.
Tot nu toe is het me gelukt dmv voorwaardelijke opmaak de kleur van het energielabel toe te kennen aan de cel waarin de waarde staat. Het eigenlijke doel is om de cel náást de waarde deze kleur te geven, en ook de letter van het desbetreffende energielabel.

Bekijk bijlage Test.xlsx

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bij voorbaat dank!

Heb 2 voorbeelden gedaan en een toelichting in het bestand gezet.
Dit kun je perfect doen via VO, het is wat prutsen maar dan krijg je wel wat je wil.

Succes, Cobbe

Bijlagen

Heb 2 voorbeelden gedaan en een toelichting in het bestand gezet.
Dit kun je perfect doen via VO, het is wat prutsen maar dan krijg je wel wat je wil.

Succes, Cobbe

Ik heb wat geprutst en heb het opgelost. Wel een beetje op een andere manier; heb in de cel naast de cel met de in te vullen waarde een ALS functie gezet die voor de waarden per label nu de bijbehorende letter geeft. Vervolgens heb ik in deze cel deze cel voorwaardelijke opmaak toegepast op de letters die bij de labels horen.

Voor wie er nog in geinteresseerd is; dit is het eindresultaat:

Bekijk bijlage labels voorwaardelijke opmaak.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan