Vraag om gebruikersnaam en ww

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerijnJacobs

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Berichten
5
Beste forumleden,

Ik probeer met mijn laptop verbinding te maken met mijn WiFi netwerk, mijn telefoon is al verbonden met het netwerk door het invoeren van de wep-sleutel, geen probleem. Wanneer ik met mijn laptop (windows 7) verbinding probeer te maken vraagt deze echter om netwerkverificatie (windows beveiliging) en moet ik mijn gebruikersnaam en ww invoeren. Ik heb geen idee wat ik hier moet invoeren. Kan iemand dit mij wellicht vertellen?

Alvast bedankt,

Merijn
 
Probeer het eens anders:

Open Netwerkcentrum
Klik op Draadloze netwerken beheren (aan de linkerkant van Netwerkcentrum)
Klik op Toevoegen
Klik op Handmatig een netwerkprofiel toevoegen
Netwerknaam invullen
Beveiligingstype: WEP
Beveiligingssleutel invullen

Zo vaak Volgende etc. klikken totdat je de verbinding hebt toegevoegd.
NB: Je had het over WEP beveiliging in je posting. Mocht het (eigenlijk) over WPA-PSK of WPA2-PSK gaan, dat dan natuurlijk aangeven bij Beveiligingstype.

Tijs.
 
Deze stappen heb ik al eerder uitgevoerd maar dan maakt hij wel verbinding alleen krijg ik geen netwerktoegang. Het lijkt mij dat ik bepaalde gegevens moet invullen om er voor te zorgen dat mijn laptop toegang kan krijgen tot het netwerk.

Suggesties?
 
Als hij verbinding maakt, maar daarna (rechtsonder op je scherm) terugkomt met de melding "netwerktoegang - geen internet" dan is er óf wat op je laptop aan de hand óf er staat MAC filtering ingesteld op je router.

Als je me nu gaat vertellen dat Internet gewoon werkt met mijn instructie, maar het over iets anders gaat (bijv. het openen van gedeelde mappen van pc's/laptops/media-servers op je lokale netwerk), dan heb je iedereen (mij inbegrepen) het bos in gestuurd met een volstrekt foute startposting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee internet werkt niet want ik heb geen netwerktoegang. De stappen zoals jij ze omschrijft en ik ze heb uitgevoerd zorgen ervoor dat ik rechtsonder in mijn scherm wel 5 streepjes van verbinding krijg met een uitroepteken in een geel driehoekje erbij. Wanneer ik via de "snelle" manier een verbinding probeer te maken wordt er echter eerst gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Dus het gaat niet over iets anders maar ik kan gewoon geen verbinding met het netwerk (dus internet).
 
a. Zorg ervoor dat je weer dat uitroepteken en geel driehoekje hebt
b. Rechtsklik er dan op en kies voor "Problemen oplossen" (of zoiets). Kijk wat de verschillende analyses die dan gestart worden je terugmelden over je probleem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan