• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag omtrend #N/B en als functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter rxr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo,

Mijn meester werk is bijna af. Dankzij veel hulp van deze kant.

Nog 2 vragen om alles een beetje te vervraaien.

Ik heb 2 velden. Als veld 1 wordt ingevuld dan krijg veld 2 automatisch een waarde dmv vert.zoeken. Helaas heb ik nu een naar verschijnsel. Als niets in veld 1 is ingevuld krijg ik een akelige #N/B is er een mannier om dat op te lossen ( behalve er iets neer te zetten )

En dan had ik nog een vraag. Als ik in veld 1 iets selecteer krijg ik in veld 2 een output. Helaas heb ik daar nu cijfers staan en ik heb voor elke cijfer een letter toegekent en voor sommige cijfers de zelfde letters. Nu had ik zelf iets bedacht met een else functie maar dat wil dus niet.

Kan ik dus waar al een funtie in staat nog een keer een vert.zoeken raadplegen. Zie mijn voorbeeld bij blad 1 bij de eerste naam. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 velden. Als veld 1 wordt ingevuld dan krijg veld 2 automatisch een waarde dmv vert.zoeken. Helaas heb ik nu een naar verschijnsel. Als niets in veld 1 is ingevuld krijg ik een akelige #N/B is er een mannier om dat op te lossen ( behalve er iets neer te zetten )
Een optie:
Code:
=ALS(ISLEEG(veld1);"";vert.zoeken(etc))

Zie mijn voorbeeld bij blad 1 bij de eerste naam
Een voorbeeld zie ik niet en deze vraag is me niet duidelijk.

Ik heb er ff naar gekeken, maar ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt. In welke cel moet een formule komen die leidt tot welke uitkomst??

Nu ik het zelf terug lees is het idd niet erg duidelijk

Als je kijkt bij blad 1. Dan zie je bij de eerste naam daar achter een getal staan. Dat getal heb ik gegenereerd door een formule vert.zoeken.

Nu willen we graag hebben dat die getallen vervangen worden door letters. Ik zou graag willen dan wanneer het systeem daar 41 genereerd dat er automatisch een B komt te staan. Ik zelf zou denken met nogmaals een vert.zoeken maar dat krijg ik niet in 1 cel.

Snap je ongeveer wat ik bedoel ?

Dus als ik het goed begrijp moet er naast de 41 ook een B komen te staan? Maak hiervoor op blad1 een nieuwe kolom aan, naast de 41. Maak dan op het blad 'gegevens' naast de 41 nog een nieuwe kolom met daarin de letters. Vervolgens plaats je op blad1 in de nieuwe kolom een 2e vert.zoeken formule die de B ophaalt.

Laatst bewerkt:
Ja oke, dat was mijn 2e gedachte maar kan het ook dat die 42 wordt vervangen door B

rxr,

Is de vorige vraag gelukt?
Zo ja zet hem dan als opgelost.

Je kunt het getal toch door letters vervangen of doe het zoals ik het gedaan heb.
Zie File

Bijlagen

Oke, heb de vorige als opgelost genoteerd.

Ehm ja ik snap wat je bedoeld, alleen het gaat dat het overzichtelijk is en ze hebben hier liever alleen de letter. Alleen als het niet anders kan de getal erbij. Als het niet anders kan, dan is het jammer. Maar als er een oplossing zou zijn zou het fijn zijn.

Ja oke, dat was mijn 2e gedachte maar kan het ook dat die 42 wordt vervangen door B

Dan vervang je de 41 in het blad 'gegevens' toch door B??? Of je zet er een kolom naast met de letters en haalt in blad1 de kolom met de B op en niet de kolom met de 41.

Laatst bewerkt:
Het blad gegevens wordt gegenereerd door een query vanuit acces. Het staat zo in de database met die getallen.

Was het maar zo simpel :(

In dat geval maak je een nieuwe tabel aan op een nieuw tabblad met in kolom A de getallen en in kolom B de letters. Op blad1 maak je naast de 41 een nieuwe kolom aan. In deze kolom zet je een nieuwe vert.zoeken formule die op de 41 zoekt in de nieuwe tabel om de B op te halen. Vervolgens verberg je in blad1 de kolom met de 41.

Dit is wat ik bedoelde:

(@Hoornvan: volgens TS kun je het blad 'gegevens' niet aanpassen vanwege query)
.
.

Bijlagen

bestand

hebben jullie een ander bestand als ik?

Ik heb op blad 1 geen vert.zoeken staan; wel op week 1
Welke betekenis heeft die B bij 41
Anders moet je een nieuwe lijst van opleidingnummers maken met daarachter de letter en hem daarin laten opzoeken. Je krijgt dan 2 vert.zoek opdrachten in één.

Trouwens moeten de nummers of letters niet ervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan