Vraag omtrend ***verhaal emailadres.. Dringend!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdmeerakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Hallo allemaal,

Zoals jullie zien ben ik hartstikke nieuw op dit forum. Ik weet niet goed waar ik dit bericht moet plaatsen dus doe het hier maar.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Het gaat om best wel een ernstige zaak, mijn lieve zus heeft van haar exvriend (6 jaar relatie, 2 jaar samenwonend) zn emailadres twee emails gekregen waarin duidelijk wordt gemaakt dat de desbetreffende ex 3 van de 6 jaar een affaire heeft gehad. Nu ga ik jullie daar niet verder mee lastig vallen.

Waar het om gaat is het volgende: Hij beweerd dat iemand anders die mails heeft gestuurd en zegt dat je de afzender van een emailadres makkelijk kunt veranderen, dus dat iedereen die emails heeft kunnen verzenden. Ik geloof het niet. Nu is mijn vraag en van mijn zus, hoe kun je er achter komen dat dit niet klopt.. Oftwel, wie helpt ons hiermee! Alvast super bedankt!:thumb:

Gr Andes

Hoi,

In welk programma is de mail binnengehaald?
In Outlook kan je bijvoorbeeld met rechts op de ongeopende mail klikken en dan 'Eigenschappen' kiezen.
Je ziet dan exact, vanaf welk mailadres het bericht is verzonden.

Sterkte .....

Hotmail.com en bij afzender staat .............hotmail.com.

Ik weet dus wel van welk emailadres afkomt, maar hij beweerd dat zomaar iemand willekeurig dat kan sturen onder zijn emailadres.

bedankt voor je reactie

Der zijn wel programmtjes voor die dat kunnen.

Neem nou de ouderwetse e-mail bomber.

Je kon zelf het emailadres invullen van de "afzender".
Je eigen naam en het email adres van de ontvanger.

Het exact herleiden wordt moeilijk.

Het is namelijk zo dat ik met een simpel script vanaf elk e-mailadres wat ik wil kan versturen.

Wat je dus meer zal moeten controleren is of zijn IP adres voorkomt in de 'headers' van een e-mailbericht, maar ook dit geeft geen 100% zekerheid omdat er genoeg applicaties zijn die ervoor kiezen het IP niet mee te sturen.

Ik ben bang dat het niet zo makkelijk wordt om de zender te herleiden, misschien is een goed gesprek makkelijker...

Succes in ieder geval!

Hotmail.com en bij afzender staat .............hotmail.com.

Ik weet dus wel van welk emailadres afkomt, maar hij beweerd dat zomaar iemand willekeurig dat kan sturen onder zijn emailadres.

bedankt voor je reactie

Wat is dan je vraag eigenlijk? Je weet dus kennelijk de afzender.
Het is onmogelijk mail te versturen vanaf een mailadres waarvan je de accountgegevens niet hebt (o.a. wachtwoord)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan