Vraag over aanschaf over draadloze netwerkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janto20

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Hoi, Heb een vraagje, Wil graag hoger snelheiden halen. maar nu is mijn vraag: moeten alle pc`s een N netwerkaart hebben ?, Zelfde merk of type of maak dat niks uit?,

(Specs) 3 G kaartjes gigabyte wp01gt en engenius, router: Ubee evm 3200 van ziggo

Ik denk niet dat je modem een n-router is, maar nog gewoon eentje met 802.11g. Dan heeft het weinig zin om nieuwe wifi-kaartjes te kopen. Maar je hebt al Gigabit ethernet kaartjes? Waarom wil je dan wifi?

Hoi, Omdat kabels aanleggen lastig is hier, en heb al powerline gebrobeert maar das ook niet denderend,stom hoe kom ik toch aan evm ? het type modem router is Ubee EVW3200 sorry voor dit misverstand....

Ah, het modem heeft dus 802.11n. Dan begrijp ik het helemaal.
Persoonlijk zou ik in elke pc gewoon de goedkoopste kaart die je tegenkomt douwen, zolang het maar geen Trust (troep) is. Deze is 7,60 ex. verzenden, dus bij 3 stuks ben je ongeveer 30 euro kwijt.

Ok, maar de vraag is dan ga ik meer snelheid halen ivm inferentie en die hele zooi.. ? en ook heb ik gelezen dat je niet echt 300 mb haalt.. dat het een verkooptrucje is ofzoiets ??????

Max. snelheid voor n is 130MBit/s. Snelheidswinst t.o.v. standaard 54MBit/s zal je wel merken, aangezien je toch x% van je signaal zal blijven verliezen, maar of dat bu x% van 54 is of x% van 130...

aha dus niet 300 :) raar waarom ze dan 300 erbij zetten en niet 130...

Staat op wikipedia, maar waarschijnlijk is die 300 bedraad?

300 mb bedraad? Haal met kabel maar 50 mb, (internet he) lokaal weet ik niet,...wat is dan beter? met 1 antenne of 3? of maakt dat niks uit

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke provider 300mbit internet aanbiedt? Maar 50MBit haal je bedraad makkelijk, draadloos ook wel, maar lastiger, omdat je dan problemen hebt met muren enz.
Of je er eentje met 3 of met 1 antenne neemt maakt op zich niet heel veel uit, is die met drie antennes goedkoper (of goedkoper merk)?

Hoi, Weet ik niet, Maar ze zeggen dat met 3 antennes beter is ivm snelheid ofzoiets,,

Waarschijnlijk heb je dan betere ontvangst, maar als je vlak bij je router zit, is dat geen probleem. Als je echt een flink eind er van af zit met een flink aantal muren ertussen, zou je het kunnen overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan