vraag over Abyss Web Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcothebest

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
hallo

ik heb nu thuis een webserver met het prog. Abyss Web Server er op.

dat heb ik nu geinstaleerd en ik heb alles ingestel naar de map. maar als je de ip adres opent krijg je een index en dat klopt nog allemaal.

maar als je dan een bestand wilt openen doet hij het niet, weten jullie hoe dat komt????

adres ip-adres

bedankt

Het adres dat je gebruikt is de Localhost. De localhost is op ELKE computer de computer zelf.

Dat zal vast wel met dat programma gaan, je moet dan wel het IP-adres opgeven dat je van je provider krijgt.

Als je een router hebt moet je poort 80 mappen (zie handleiding router).

ik heb thuis geen router maar een hup en daar heb ik geen handleiding van

en het ip adres waar mee ik het internet op ga is van de modem en als ik dat is toets moet ik het w8 woord van de modem in toetsen

weet iemand hoe ik dat moet doen

Een HUB heeft ook geen handleiding nodig, Netwerkkabels insteken, klaar.

Zoals je de situatie schets zul je in de modem poort 80 moeten mappen. Hiermee geef je de modem de opdracht requests die op poort 80 binnenkomen direct door te sturen naar het (intern) IP-adres van je webserver.

Welk merk/type modem heb je?

Kijk eens of er hier wat voor je tussenstaat.

ik ben nu op een site

waar 3 opties staan n ik weet niet precies welke ik moet hebben kan jij ff voor mijn kijken dan dan ff zeggen welke ik moet hebben

hier is de link

Als je inderdaad hetzelfde krijgt als je in het configuratiescherm zit, dan is het de eerste optie. Let wel, in het voorbeeld wordt poort 500 gebruikt, voor HTTP is het poort 80.

Het inside IP-adres van je server. Je hebt een IP-adres van je provider gekregen, dit is het externe ip-adres. Intern (je eigen netwerkje) kun je wel een paar honderd IP-adressen hebben. Je servertje heeft een eigen IP-adres, dat vul je daar in.

Dat is je Outside adres..

:confused: Het IP-adres van je computer. Dit is, als je inderdaad een router/modem hebt, een ander adres.

In XP > Start > uitvoeren > CMD [enter]
Type ipconfig [enter]

Daar vind je het intern IP-adres.

op de andere drie pc heb ik xp maar op de server heb ik 98 weet je daar toevallig ook wat je daar moet invullen waar door je het ip adres krijgt

Start > uitvoeren > WINIPCFG [enter]

In het venster dat dan verschijnt kun je meerdere netwerkkaartjes selecteren (als je die hebt) of de ppp (externe toegang) aansluiting. Kies in het selectievakje dus wel de juiste verbinding.

dat heb ik nu gedaan en ik heb hem opgeslagen en hoe moet iemand (jij bevoorbeeld) de site op vragen??

Ik type jou (extern) ip-adres in, je router (modem) zorgt ervoor via de mapping dat ik op de juiste computer kom. Dit is op dit moment niet het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan