vraag over antivirus en malware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoyanjohanna

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Ik heb een vraagje is het erg als je op je computer het antivirusprogramma avast en een malware programma heb.Die twee geven toch geen problemen samen, avast staat altijd aan maar malware programma moet ik aan klikken. En hoe vaak moet ik het malware programma aan klikken ben nog niet zo handig met computers en weet ook niet zoveel ervan hoe het allemaal precies moet kan iemand dat mij duidelijk uitleggen?

Die twee gaan prima samen.
Wat malware/spyware aangaat kan je verschillende programma's naast elkaar hebben staan. Kan ik je overigens wel aanraden.

Met antivirusprogramma's kan dat in de meeste gevallen elkaar wel bijten.
Hoewel veel av programma's ook spy/malware moet tegen gaan zijn deze vaak zelfstandig bij lange na niet toerijkend.

oke dat is duidelijk dat het samen geen problemen geeft, maar hoe vaak moet ik een malware scan maken?

heb dus malwarebytes antimalware is toch een goed programma?

Laatst bewerkt:
In het hoofdscherm ga je naar het Update tabblad en laat eerst controleren op updates.
Daarna ga je naar het tabblad scanner, selecteer Volledige scan (de eerste keer) en klikt op Scan.

En ja, het is een goede scanner. En hoe vaak? Eén keer in de twee weken lijkt mij aardig.

Laatst bewerkt:
okie bedankt voor de info zal het gelijk gaan doen is al een tijd geleden dat het gebeurt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan