Vraag over automatisatie van invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnDeSmet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Hoi,

Ik ben sinds kort beginnen werken aan een site waar ik walkthroughs van youtube inplaats via de "embedding" functie van youtube.

Ik maak eerst een pagina met de playlist van de walkthrough, die er ongeveer zo uitziet:

• Willekeurige playlist
    • Walkthrough deel 1 (linkt naar pagina waar het eerste filmpje is ingeplaatst)
    • Walkthrough deel 2 (linkt naar pagina waar het tweede filmpje is ingeplaatst)
    • ...

De paignas waar de filmpjes inkomen zien er dan weer zo uit:

example viewpage.png

Waarbij de pijl naar links een link heeft naar de pagina met het voorgaande filmpje, de balk "walkthrough playlist" een link naar de playlist pagina (zie boven), en de pijl naar rechts een link heeft naar de pagina met het volgende filmpje.

Mijn probleem is nu, dat het aanpassen van de links gigantisch veel werk vraagt. Een walkthrough heeft gemakkelijk al snel zo'n 30 delen, en dan moet ik voor elk deel een pagina maken om het filmpje te maken (gebruik ik wel templates voor), maar dan moet ik de links op elke pagina aanpassen; ik moet bijvoorbeeld voor filmpje #28 een pagina "filmpje28" maken (doe ik via template, dus dat gaat gemakkelijk), maar dan moet ik op die pagina mijn filmpje inpassen (dus naar youtube gaan, op 'delen' klikken, op 'insluiten' klikken, en dan link kopiëren en plakken), de link achter het linkerpijltje aanpassen naar de pagina "filmpje27" en de link achter het rechterpijltje aanpassen naar de pagina "filmpje29", en dat voor elk deel van de walkthrough.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit gemakkelijker zou kunnen doen?

Alvast bedankt,

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan