• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petra99

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Ik heb een bestand gedownload voor kilometerregistratie. Nu heb ik tussen de kolommen "begin rit" en "einde rit" een extra kolom ingevoegd. Hier wil ik de gemaakte kilometers per rit invullen. Maar nu de formules nog. einde rit moet dus de optel som worden van begin rit + gereden km.

Bij de volgende regel moet dan de begin rit weer worden gekopieerd van einde rit .

Kan iemand mij de formules vertellen?"Ik wil graag lege velden als er niets is ingevuld, ik kreeg steeds "stand waarde"

Geen bijlage dus

Mocht het zo niet duidelijk zijn en iemand mij wel willen helpen, dan kan ik het misschien mailen??

De bijlage´s moet je zippen ander kan het niet´

Hier een bijlage

mvg Imod

Bijlagen

OK maar

Ik wil dus niet de km stand invullen maar de gereden km,

Hoi Petra,

Leuk zo'n forum he :rolleyes: !

Tips om het bestand kleiner te maken:
Als er kleuren zijn, onmiddelijk weggooien,
Verschillende lettertypen, kies voor het standaard type
Onnodige werkbladen, verwijderen.
Een paar regels van het bestand voldoet meestal wel.

Overigens, het bestand op deze wijze aanpassen en onder dezelde naam opslaan is niet verstandig!

Als je en heel klein Excelbestand overhoud, kun je ook de extensie (.xls) veranderen in .txt. Mag vast niet van het forum maar wordt niet verboden ?!?!?.:evil:

Jeroen

Oja, het is ook mogelijk om een geplaatst bericht aan te passen. Ga naar het laatste bericht en kies voor Aanpassen (knop rechts onderin het bericht). Het voorkomt erg lange threads zonder info.

Laatst bewerkt:
Ik ga even uit van een leeg blad, 3 kolommen A,B en C
Zet in A1 de begin stand, in B1 komt aantal km's gereden, in C1 moet nu een formule; =A1+B1
Nu moet je in A2 nog een formule zetten; =C1
De eindstand van de eerste rit is nu de begin stand van de volgende.

De formules in cel A2 en C1 zul je nog door moeten trekken naar beneden als je in meer rijen je ritten wilt vast leggen, weet je hoe dat moet (met het zwarte vierkantje)?

ok dat is duidelijk

maar hoe voorkom ik dat alle velden al gevuld worden? Is daar een mogelijkheid voor?

Hoe bedoel je?
In het voorbeeld staan twee versies naast elkaar, met met alle velden gevuld, er naast een versie waar dit niet gebeurd.
Om te zien hoe dat gaat moet je even naar cel G4 kijken.

Werking, er wordt gekeken of er al een waarde ingevuld is in de cel er naast, zo niet ("" = leeg) dan moet deze ook leeg blijven. Begin stand is gelijk aan eindstand vorige eindstand, in dit geval dus leeg, dus ook leeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan