Vraag over bestandje met als naam "~"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poison192

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2005
Berichten
2
Hallo

Allereerst mijn systeem en programma's die ik op de pc heb staan"

Windows98SE

MS office XP
Internet Explorer 6 met Outlook express 6
Adobe Photoshop 5
Adobe Reader 6
Bloobs (spel)
Finepix viewer (fotocamera software)
Norman Virus Control 5.81

Nu vertrouw ik een bestandje niet, het komt steeds terug als ik het verwijder (op bureaublad en in de root van de systeem harde schijf). Het bestandje heeft als naam: ~ , voor de rest niets. Ik weet niet waar het vandaan komt.

Tweede punt is dat mijn harde schijf heel erg actief is als ik de pc een tijdje een tijdje aan laat staan, zonder dat ik erachter zit. Pas als ik op toetsenbord of muis druk of klik houdt dat op.

Weet iemand hoe ik deze 2 (kleine) probleempjes kan oplossen?

Alvast bedankt :)
 
Beste Poison192,

Spy/Adware, misschien,

gebruik deze leuke Prog HitManPRO 2.1.5 installeer het en scannen maar, en dan even kijken wat ie vindt, en dat kan je verwijderen, vergeet niet voor de zekerheid uiteraard om een backup van je Register te maken, en dan wat HitmanPro aan Spy of Adware vindt te verwijderen.

Wens je veel succes,,,,
 
Geplaatst door Poison192
Ik weet niet waar het vandaan komt.
Maar ik wel. :)
Je hoeft je er in ieder geval geen zorgen over te maken en met spyware heeft het ook niets te maken.
Het is een backup van je adresboek.
Als je patch 330994 voor Outlook Express geïnstalleerd hebt, verschijnt het iedere keer als er een wijziging in het adresboek is aangebracht.
Hier kun je er meer over lezen.
Er staat ook beschreven hoe je het bestandje het best kunt behandelen.

attachment.php


Op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Thx

Hoef ik me geen zorgen te maken, nu weet ik dat ik het ~ bestandje kan laten staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan