• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over blokkeren cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pudola

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Dag,

voor Office365 (voorbeeldbestandje is gemaakt met Office 2016) heb ik de volgende situatie. Zie graag het bestandje. Blauwe gedeeltes zijn structuurelementen van de spreadsheet.

1) Ik wil de blauwe gedeeltes op zo'n manier beveiligen dat ze nooit gewijzigd kunnen worden zonder het invoeren van een password.

2) Ik wil de gele rij(en) op zo'n manier beveiligen dat deze rijen alleen als één geheel, als volledige rij gekopieerd of verplaatst kunnen worden. Dus als vraag: is het spreadsheet zo in te richten dat je, bij rijen die als zodanig bepaald zijn door mij, als willekeurige gebruiker altijd alleen maar volledige rijen kunt verplaatsen of kopiëren (Achtergrond: ik wil dat info bij elkaar blijft, dus gegevens die in rij 26 kolom B staan horen per se bij rij 26 kolom O).

Misschien komen er nog meer vragen achter vandaan, maar dit even om te starten. Bij voorbaat veel dank!

Groet, Pudola

Bijlagen

Hoe kan je je de volledige rij 26 van kolom b naar kolom O kopiëren? Je kan een volledige rij nu eenmaal niet langer maken, zelfs niet met 2 schermen.

Bijlagen

Wat moet Pudola met dit voorbeeld.
Plaats geen bestanden met wachtwoorden.
Zeer waarschijnlijk bedoeld TS i.p.v. "hele rij" het gevulde gedeelte van een rij.
Iets van: kopie alleen toestaan als in een rij kolom B t/m O geselecteerd is.

@pudola,
Misschien moet je een iets duidelijker voorbeeldbestand plaatsen en de vraagstelling wat aanpassen.

Ik den dat hij met een volledige rij wel degelijk een volledige rij bedoeld. ik vraag me af waarom hij anders de nadruk legt op volledige?
btw het wachtwoord is: abc123

Albert, het ww is abc123.

Hoi allen,

bedankt voor de reacties. Excuses dat mijn vraag onduidelijk was en aanleiding gaf tot verwarring.

Ik bedoelde met ‘volledige rij’ inderdaad een gedeelte van de rij (bijvoorbeeld kolom b tot en met kolom o) die met gegevens gevuld zijn. Ik wil de integriteit van die reeks, ingevoerd over die verschillende kolommen, bewaren bij kopie of knippen/plakken.

In het werkelijke bestand komt het voor dat gebruikers bijvoorbeeld rij 3, kolom b tot en met e knippen en die plakken in rij 5 kolom b tot en met e waardoor de gegevens-samenhang verstoord raakt.

Vriendelijke groet, Pudola

ps: ik kan later deze weekpas kijken naar het spreadsheet dat hierboven is ingevoegd en reageer dan daarop.

Dan wachten wij maar even op een goed gelijkend voorbeeldbestandje.
E3:O3 copy naar E5:O5 gaat nml. niet lukken met geblokkeerde cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan