vraag over boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc helpers,
Wie kan mij helpen? Als ik mijn geluidsboxen aan zet en dan aan de volumeknop draai dan hoor ik altijd een krakend geluid.De boxen zijn onderling verbonden met een kabeltje en een box is verbonden met een kabel die naar een stekkerdoos gaat.Wat moet ik er aan doen om dat krakend geluid te voorkomen? Het krakend geluid hoor ik dus alleen als ik aan de volume knop draai en tijdens het afspelen van muziek hoor ik dat dus niet. Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

De potmeter van het volume is vervuild.
Ofwel een nieuwe potmeter of contactspray op de pot.meter spuiten.
Daar moet bij vermeld worden dat contactspray maar van tijdelijke aard is.

boxen

Hallo Palomino,
Bedankt voor uw mee denken met betrekking tot mijn boxen.Ik ben senior en met de pc werken is niet altijd makkelijk en zeker de gebruikelijke termen daarbij zijn niet makkelijk.U schrijft dat de potmeter vervuild is en dat ik of een nieuwe potmeter moet kopen of deze behandelen met een contactspray.
Maar nu weer mijn vraag: Wat is een potmeter,zit dat in de boxen en hoe ziet zo iets er uit en kan ik de boxen los schroeven en dan er zonodig op die potmeter contactspray spuiten en moet je dat dan doen op de box waar de volume knop op zit? Graag een voor senioren begrijpelijke taal (indien mogelijk) waarvoor mijn vriendelijke dank. Groet Tunica/Sjaak

boxen

Hallo Palomino,
Ik wou u even laten weten dat het probleem met mijn boxen niet lag aan een potmeter waar u het over had verleden week.Ik heb de boxen uit elkaar gehaald en met een spuitbus gas deze schoongemaakt,daarna weer de boxen in elkaar gezet en het probleem was voor een paar euro verholpen.Op deze manier hebben we beide wat geleerd.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan