• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over BTW berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop dat je dit dan bedoeld.
Ik heb wat cellen geblokkeerd, zodat je de formules niet weg kan klikken.
Het w.w. staat er bij.

Uw excel file kruiste net mijn file,
dit is mooi maar dan moeten ze door elkaar gebruikt kunnen worden,
dit vind ik nog niet terug in uw excel bestandje, want in de beveiligde cellen
kan je geen gegevens invullen.
Dick

Dat kan dan dus in het gedeelte wat er naast staat.
Of je vult het linker gedeelte in of je vult het rechter gedeelte in. Misschien is er met koppelingen nog wat aan te passen als ik precies weet wat je wilt

Door elkaar heen gebruiken zal je toch op een of andere manier de formules wegklikken.

Ook daar zal voor de echte excel kenners wel weer wat op te verzinnen zijn, maar hier stopt mijn kennis.

Beste Daktary,

In een cel kan je alleen een formule OF een waarde invullen (naast tekst, datum/tijd, ...). Wat jij wilt kan met excel niet. Waarschijnlijk kan het in VBA wel met een stukje programeren.
Het zal echter veel makelijker zijn om met 3 cellen te werken (invoer - excl. BTW - incl. BTW), of met 2 cellen + een keuze mogelijkheid (invoer - uitkomst - keuze voor excl- of incl.BTW).

Laatst bewerkt:
Beste Daktary,

In een cel kan je alleen een formule OF een waarde invullen (naast tekst, datum/tijd, ...). Wat jij wilt kan met excel niet. Waarschijnlijk kan het in VBA wel met een stukje programeren.
Het zal echter veel makelijker zijn om met 3 cellen te werken (invoer - excl. BTW - incl. BTW), of met 2 cellen + een keuze mogelijkheid (invoer - uitkomst - keuze voor excl- of incl.BTW).

OK allemaal bedank.
Toch wel lachen in eerste instantie leek de vraag simpel, maar als je gaat doordenken zijn er toch veel beperkingen in excel. Misschien kan je lege cellen gebruiken terwijl de fomules ergens anders zitten. Ik blijf proberen, het lijkt me dat het toch moet kunnen, want dit leek mij in eerste instantie ook erg gemakkelijk. Een vriend van mij Oh dat doe je zo, maar een paar uur later nog steeds niets.
Ik ga verder tobben, je hoort wel van mij, en allemaal bedankt.

Dick :thumb::thumb::thumb:

Ik blijf proberen, het lijkt me dat het toch moet kunnen
Je mag het van mij best proberen hoor, maar in excel (zonder VBA) zal het echt niet lukken. Je kan echt maar 1 ingave in een cel doen. Dus of een waarde of een formule.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom je zo moeilijk doet, als het met 1 hulpcel zo gebeurd is.

Over VBA:
Met VBA (wat ik niet zo goed ken) kan het (denk ik) wel. Je kan een macro laten draaien na elke verandering in een werkblad. Deze macro kan vervolgens dingen checken en doen.
Zo zou die kunnen checken in welke cel iets staat, om vervolgens de toepasselijke formule in de andere cel te plaatsen.

Je mag het van mij best proberen hoor, maar in excel (zonder VBA) zal het echt niet lukken. Je kan echt maar 1 ingave in een cel doen. Dus of een waarde of een formule.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom je zo moeilijk doet, als het met 1 hulpcel zo gebeurd is.

Over VBA:
Met VBA (wat ik niet zo goed ken) kan het (denk ik) wel. Je kan een macro laten draaien na elke verandering in een werkblad. Deze macro kan vervolgens dingen checken en doen.
Zo zou die kunnen checken in welke cel iets staat, om vervolgens de toepasselijke formule in de andere cel te plaatsen.

Paul,
Ik heb niet gezegd dat het niet met een hulpcel mag, als het maar werkt. De hulp cel kan je toch gewoon verstoppen? Als dat zou kunnen graag.
Dick

Als het met een hulpcel of -kolom snel gefixt is, doe dit dan en blijf af van VBA.

Als het met een hulpcel of -kolom snel gefixt is, doe dit dan en blijf af van VBA.

Ja dat is uiteraard goed, maar ik krijg geen berchten meer en ik weet niet hoe je die dan kan oplossen. Ik wil het zo simpel mogelijk, dus als iemand een oplossing heeft.
Een paar berichten hierboven staat de bijlage, die is te gebruiken.
Bij voorbaat dank, Dick

Op pagina 1 staan al meerdere oplossingen, maar hierbij nog 1, die je kan gebruiken voor het omrekenen. Invoer doe je in de 2 gele cellen. De BTW kan je aanpassen door op de cel te klikken, zodat er een keuze menuutje komt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Bijlagen

Op pagina 1 staan al meerdere oplossingen, maar hierbij nog 1, die je kan gebruiken voor het omrekenen. Invoer doe je in de 2 gele cellen. De BTW kan je aanpassen door op de cel te klikken, zodat er een keuze menuutje komt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Paul,
hier kan ik wel mee uit de voeten, even de kolommen sorteren zoals ik wil en het geheel intergreren in de factuur.

Bedankt Dick :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan