• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over combinatie EN ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel555

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2015
Goedendag,

Ik ben bezig met een formule, maar op een of andere manier werken de afzonderlijke helften wel, maar niet als combinatie. Dit terwijl ik de formulering uit een ander topic opvolgde van dit forum.

Hopelijk kan iemand net de juiste tip geven om de combi wel te laten werken.

Het gaat om deze formule: =ALS(EN(N47>5;AA47>0);1;0);ALS(EN(N47<-5;AA47<0);-1;0)

Wanneer ik =ALS(EN(N47>5;AA47>0);1;0) of =ALS(EN(N47<-5;AA47<0);-1;0) invul werkt het dus wel. Bij de combi krijg ik #Waarde als foutmelding. Na meer dan een uur rommelen geef ik het op.:confused:

Dank alvast voor de tip!

Groet,
Michel

Code:
=als(en(n47>5;aa47>0);1;0)[color="#ff0000"];[/color]als(en(n47<-5;aa47<0);-1;0)
die rode ; mag daar niet staan, moet dat geen + - * / of een andere rekenkundige bewerking zijn?

Beste Michel555 ;)

Gebruik volgende formule:

Code:
=ALS(EN(N47>5;AA47>0);1;ALS(EN(N47<-5;AA47<0);-1;0))

Groetjes Danny147 :thumb:

Heren,

Bedankt voor de hulp. Het weghalen van de nul op eind van het 'eerste deel' werkte goed uit. Overigens voor mij niet logisch waarom, maar ben nooit goed geweest in dit soort dingen helaas.

Gr
Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan