• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over datavalidatie; sneltoetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

In een bepaalde kolom heb ik alle cellen met datavalidatie. Ik kan dan met de Alt-toets ingedrukt en pijltje naar beneden scrollen door de mogelijkheden om de juiste keuze voor de cel te maken waar ik in sta. Tot vandaag ging dat altijd perfect, maar ik denk dat ik misschien ergens een toets heb aangeraakt en nu werkt deze mogelijkheid niet meer. Als ik na het indrukken van de Alt-toets de pijl naar beneden indruk dan verdwijnt meteen het lijstje met de mogelijkheden.
Daarom heb ik zonder het bestand op te slaan excel afgesloten en opnieuw geopend, maar het probleem is gebleven. Ook bij andere excelbestanden heb ik nu dit probleem.

Sorry, ik weet niet wat er is gebeurd. Kan dit hersteld worden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Eric

Iedereen die er al mee bezig was: ik heb zelf een fout gemaakt. Het werkt weer normaal.

Bedankt.

Wil je ook met ons delen wat er fout gegaan was?

Dag Haije,

Natuurlijk wil ik dat delen.
Hoe dom het misschien ook klinkt. Ik heb de Alt-toets te lang vastgehouden en dan sluit het overzicht van de datavalidatie weer meteen. Dus na het opengaan van dit lijstje per cel de toets meteen loslaten en dan de gewenste mogelijkheid selecteren met de pijltjes-toets omlaag.
Dat is alles!

Gr. Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan